Avresedag!

Så var det dags. Hade packat en del i går kväll men det var ändå massor kvar att få ner i väskan. Patrik gick iväg för att lämna tillbaka hyrbilen och vi andra gick ut för att äta frukost. Efter frullen sprang Matilda och jag ut på stan för att köpa en resväska till...Trodde jag skulle hitta en skitbillig på vårt "billiga ställe". Men det visade sig att de bara hade dyra märken som RL och Tommy Hilfigher. Men men vad har man för val när man ska checka ut från hotellet en halvtimma senare? Sprang tillbaka tlll och kom typ en kvart innan 12. Patrik hade packat en del men det var fortfarande massor kvar. Fick lämna kvar allt gammalt shampoo och så. 20 över 12 var vi klara och lämnade vårt bagage i lobbyn och gick sedan ut på stan. Vi delade på oss...P, F och A gick till havet (stor sjö) och M och jag shoppade det sista. Jag fick mig ett par jeans på Levi´s store. (Hur nu de ska få plats?) Sedan köpte vi fika och gick till Millenium Park och satte oss vid en fontän och badade fötterna. Pust, idag var det verkligen varmt

Kl 18.00 skulle vi mötas vid hotellet för att ev packa om en del och kl 18.30 kom taxin som tog oss till flygplatsen. Allt gick bra och vi var på O´Hare i god tid. Jag var jättenervös för bagaget och trodde att vår största väska minst vägde 30-40 kg (maxgräns 23 kg. Men ingen väska vägde över 21 kg!! (Samma onödiga oro som förra gången vi var där) Så det var inga problem. Vi checkade in 5 väskor. Okej, O´Hare må va en av världens största flygplatser, men tråkigare får man leta efter. Vi gick genom säkerhetskontrollen med en gång vi kom. Det är en procedur, av med allt (nästan) skor, skärp, jacka, mobil, kamera, spel mm. När vi kom igenom så skulle vi sätta oss för att äta en bit, men det fanns ju såklart inget där inne. så vi fick gå ut igen (och göra om allt från början igen)

Väl på planet, som skulle lyfta kl 22.05, fick vi inte den "braiga" platsen vid väggen, men efter lite trixande fick Albin och jag sitta där bredvid en annan mamma med små barn. Den lilla sängen hängdes upp och snart som Albin i den så sött. Flygresan gick jättebra. Fattar inte vart tiden tog vägen. Började titta på "Natt på museet" men klarade inte av den. Tittade på slutet av "The Truman show" Jag tycker den är så bra. Sedan spelade jag "Shanghai" och sov lite och vips var vi i Köpenhamn. Där skulle vi byta plan och det var bråttom mellan flighterna så vi fick springa och givetvis så var det typ i andra ändan av flygplatsen. Men vi hann!

På Landvetter stod vi sen och väntade på vårt bagage men 3 av 5 väskor kom aldrig!! Det var ju så tight med tiden så de hann väl inte transportera alla våra väskor. Min första tanke var: "Oh nej...all min shopping...är den till ingen nytta?" Vi gjorde en anmälan och damen i luckan trodde inte att det skulle ta så lång tid. Vi borde få dem i morgon. De är ju "bara" kvar i Köpenhamn.

Vi har kämpat här med "Jetlag", men nu är klockan ok för läggdags.

Nattinatti!

På Michigan Avenue, nära vårt hotell.

image73

Sista frukosten på "Corner Bakery"


image74

Vårt hotellrum
image75

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0