Fredag

I dag var det en uppbokad dag, vilket var spännande. Vi hade hyrt en bil som vi skulle "hämta ut" på morgonen. Matilda skulle få följa med min sysslings dotter till skolan idag och vi behövde vara där vid 10.30 för att hinna. När vi skulle gå till biluthyrningsfirman så hittade vi den inte utan gick fram och tillbaka säkert 3 gånger innan vi kom rätt. Och då visade det sig att det var precis mittemot där vi hade köpt frukosten. Klockan hade passerat då vi senast var tvugna att åka från stan, så vi skulle bli sena.

Tur att bilen hade GPS, annars hade vi aldrig hittat. Vilken uppfinning! Lite nervös var jag för Albin åkte utan bilbarnstol. Det gick inte att hyra det där för de ville inte bli stämda om det hände något..ehhh?? Vad är det för inställning? Knäppt!

Väl framme tog Agneta och min syssling Mia emot oss. Mia skjutsade sedan Matilda till skolan. Vi andra åkte till ett shopping center. Där tittade vi lite i affärer och åt amerikanska pannkakor på ett frukost/lunch ställe. Jag beställde banana panncakes...ganska så gott. Pannkakor med färsk banan och sirap! Yummie!! Min syssling dotter Julia, 5 år var med oss och hon tog hand om Albin åt oss. Albin och Julia fann varandra verkligen. Letade efter Converse till Albin, vilket är en av de saker som är kvar på min shopping list. Men det verkar vara rätt så ovanligt ändå här. Så jag hittade bara en special variant med glitter och paljetter på. Inget för Albin. :-(

Efter några timmar åkte vi tillbaka till huset. Emma och Matilda hade redan kommit hem från skolan då. Allt hade gått bra. Eleverna hade ställt frågor till henne typ: Har ni dator och tv i Sverige? Hihi, vilken bild har de av Sverige egentligen? Det var en kille där i skolan som sa: Åh, jag kommer att sakna dig. Jag önskar jag hade en kamera för då kunde jag ta ett kort utav dig och säga att du kommer från Sverige! *gulligt*

Jag fick höra att de hade Converse på ett shopping center en bit från där Mia bodde, så vi lämnade alla barnen hemma och åkte dit. Irrade hit och dit utan att hitta det vi sökte. (Men köpte annat) Åkte hem igen Tog en promenad med Albin i området och spanande på lite hus. Husen där var sååå söta och vi tog en massa kort för att ha som minne. Skulle tänka mig att bo där.

Tillbaka till huset och Pizza budet kom med vår middag. God pizza!!

Vi åkte tillbaka vid 20- tiden. Det gick lätt att köra när inte trafiken var så intensiv. Slank in i en affär och handlade upp oss med godis, snacks, dricka och godis. P och jag köpte Smirnoff färdig drink 6-pack och jag lurade honom att köpa "Black cherry" smak...Ihhhhh, det var knappt jag kunde dricka det...fastän jag är en "Cherry lover".

Nu sitter P och F och bygger lego på hotellrumsgolvet. Kan inte ta med den stora förpackningen med Lego på planet, utan måste bygga ihop det först.

Nu är det bara 2 dagar kvar. Vill inte!! Trivs så bra här. Lika ledsen varje gång jag lämnar Chicago...Men jag kommer snart tillbaka!

Patrik och jag var ute och spanade på hus. Lite fina villor från Glenview.

image63

image64

image65

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0