Tisdag

Hejhej!

Ska försöka sammanfatta våra tre första dagar här i Chicago.

Lördag: Strax före kl 18 (lokal tid) landade planet. Flygresan gick över förväntan. Alla skötte sig bra. Albin var på strålande humör och charmade omgivningen. (såklart!) När han skulle sova så monterade de upp en säng som hängde ut från väggen. Skönt! Det fanns en egen tv på stolsryggen framför där man kunde välja mellan ett antal filmer och spel! Måste erkänna att jag inte öppnade någon av mina 6 skvaller/mode magasin alls. De hade nämligen mitt favvospel (Shanghai) så jag var "busy" hela tiden. Nåja en film hann jag med också. Flygresan från Köpenhamn tog "endast" 8.50 min.

Framme i Chicago tog vi en slags taxibuss som släppte av folk vid deras hotel. (kommer inte ihåg vad den hette) Vårt hotell låg sist på rutten och det tog en evighet i rusningstrafik (fast det var lördag) Och väldigt varmt var det. Hörde det var ca 27 grader den dagen. När "no problem when Robert is driving" hade släppt av oss vid vårt hotell och vi hade släpat upp allt vårt bagage till receptionen var klockan säkert nästan 21. Jag sa till Patrik att jag inte kände igen lobbyn från fotografierna jag sett. Mycket riktigt...det var fel hotell....grrrrr! Så vi fick stuva in allt i en annan taxi, men som tur var var det inte långt däremellan.

Första natten skulle vi bo i ett rum med en stor bädd och en extrasäng för det fanns inget "double double room" ledig. Rummet var helt ok. Sängen var bred och extrasängen också och utsikten underbar! På natten skulle jag gå på toan. Märkte att det liksom inte var något sug i spolningen om man säger så. Vattnet steg en bra bit i toastolen. Jag trodde att spaken man spolade med hade fastnat så jag tryckte en gång till...(mitt pucko) och då svämmade vattnet över och hela golvet blev fullt! Tur att jag bara gjorde nr 1. ;-)

Söndag!

Jobbigt med sömnen. Vi var ju vakna till 5-6 på morgonen svensk tid. (22-23 lokal tid) Vaknade sedan var och varannan timma. Hade fått reda på att hotellets frukostmatsal var under ombyggnad och därmed inte öppen, så det var att bege sig ut på stan för att äte frulle. Hittade ett riktigt amerikanst frukostställe. Det blev omelette med extra cheese och pannkakor med sirap mm. Ehhhh, yummie?? Well, Yes!! :-)

Sedan gick vi ut och kollade på stan. Det var verkligen varmt. Vi köpte fika och gick till en stor park (Millennium Park) Där satte vi oss i gräset och fikade. Det var folk överallt!

Efter det så strosade vi runt innan vi gick till hotellet. Bytte rum och nu fick vi ett "double double room". Rummet var faktiskt mindre än det förra och utsikten var inte lika bra, men annars bra! Patrik skulle iväg på sin konferens och hade tre timmars körväg och skulle hyra bil innan, så han åkte. Vi andra gick till "Burrito ******" Kommer inte ihåg namnet extakt) Åt god burrito där i af. Köpte sedan lite gott och gick upp på rummet. Vi tittade lite på tv innan vi slocknade vid 21-tiden.

Måndag:

Barnen och jag vaknade snortidigt! Klockan 5 sattes tv:n på! Sedan gick vi ut på stan och letade upp ett ställe vi hade sett igår. Där köpte vi frukost/lunch från en typ salladsbuffé. Massor med goda grejer, stora melonbitar, jordgubbar och andra frukter. Goda kletsallader, pasta, kronärtkockor mm...
Efter det gick vi ut på stan. Barnen hittade massor de ville köpa. Jag sa att de inte fick köpa idag...Vill diskutera med Patrik...(jag= inte populär) Jag hittade också en massa saker som jag har skrivit upp på min lista över "saker jag ska shoppa" Vi åkte också upp i "Hankock buildning. "Endast" 96 våningar! Var i "Watertower place" också. Det är 8 våningar med massor av butiker. Blev stoppad när jag försökte åka rulltrappa med barnvagnen...(vilket jag hade gjort de senaste timmarna där) De är överbeskyddande i USA. "Tänk om nåt händer" Jaja, det fick bli hissen efter det.
Vi gick och gick ända till kl 17. Gick till hotellet och vilade ett par timmar. Tja, alla utom Albin som var i gasen hela tiden. Så när han visade trötthetstecken så skyndade vi oss ut för att äta en bit. Det går nämligen inte att ha honom på restaurang längre. Han tjoar så himla högt när han vill ha av vår mat så att man skämms.

Vi gick till en pizzeria jag har varit på förut. Vi satte oss vid bordet och fick veta där att det skulle ta ca 45 minuter att få den här speciella pizzan...(inte någon vanlig pizza, utan en som bakas i en typ stekpanna...)
Det gick bra, vi hann få in pizzan innan Albin vaknade. Men hjälp, vilken stor pizza...det fick bli en "doggy bag". Så när vi kom hem till hotellet så klämde jag ner en bit till...
Slocknade vid 21-tiden...

Albin sover på planet:

image55

Slappa i "Millennium Park:
image61

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0