Bakfull?

Usch o tvi vilken dag det har varit idag...

Bakgrund: Igår hade vi det jättetrevligt med våra vänner här. Vi drack lite (?) vin och några drinkar och satt och tjötade. Det kändes inte då som om jag fick i mig sååå mycket alkohol. När jag gick och la mig kände jag mig helt ok och klockan var inte ens 23.30! Men jag var uppe några gånger på morgonkvisten för det blåste så mycket (är orolig att kaninburen ute ska flyga iväg...) I varje fall märkte jag då att det snurrade så förskräckligt. När klockan ringde kl 7.30 (det var träning för dottern) kände jag mig nästa full. Hela rummet snurrade och jag mådde jätte illa. Maken åkte iväg med Matilda och jag gick upp ur sängen för att krascha i soffan. På väg ner i trappan, med Albin på armen tappade jag balansen och höll på att ramla. Väl i soffan snurrade rummet jättemycket och jag svalde och svalde...tillslut fick jag springa till toan och stod där och hulkade. (Men det kom inget) Albin blev ledsen och kom efter mig i trappan och orolig Fabian ringde pappa som undrade om han skulle komma hem. Jag snyftade i telefonen att det ville jag. Men han skulle gå på några möten så han ville helst inte komma. Ringde Anna och Fabian gick över med Albin till dem istället. Sedan gick F på träning och jag fick sova lite. Inte förrän på kvällen kände jag mig ok igen. Tror inte att det var mängden alkohol som gjorde mig dålig. Jag har "läges yrsel" så jag är konstant yr när jag vrider huvudet åt vänster (när jag ligger ner) Har haft det sedan mars tror jag. Det har varit ganska så bra med det på sista tiden men jag tror att jag har liksom "fått i gång" det igen. Det är kristaller i båggångarna (tror jag) i örat som har lagt sig på fel ställe, därför yrsel.

I kväll har jag och Matilda (och Albin) varit ensamma hemma. Patrik och Fabian är och tältar med en kompis och hans pappa. En riktig grabb-kväll! :-)
Vi här har tagit det lugnt. Har försökt titta på tv, men den bara stänger av sig hela tiden. Ska den gå sönder nu?

Nu ligger vi i sängen och ska sova...

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0