Onsdag + torsdag

Torsdag: Upp som vanligt. (Tjatigt att skriva så men alla vardagar ser typ samma ut varje dag.) Men i dag kom vår städhjälp kl 8 så jag var uppe tidigt för att plocka undan. Stora sonen meddelade också att han hade J ä t t e o n t  i halsen och kunde inte gå till skolan. Gissa om jag skällde på honom. (se gårdagen)

Albin jättedålig i dag också. Över 39 graders feber och superklängig. Har inte kunnat sätta ner honom många minuter. Jo, han var ganska så allert i säkert 10 minuter och kröp omkring runt Fabian som satt och spelade Playstation. Fabian ropade ganska så snart att Albin har bajsat, kom och hämta honom! (För det stinker så) Jag tyckte att det inte var någon brådska för ibland tar man honom för tidigt. (Inte bajjat klart) När jag efter en stund tittade till dem såg jag Albin sitta på golvet med halva bajsgegget utanför byxorna. Yeeeeakkk!! Sedan var det bajs överallt. Fabian upptäckte sedan att han hade bajs på sin tröja...och ännu senare även på byxorna. *tvätta tvätta*

Svärmor avlöste städhjälpen. Hon noterade att: "Jag tror aldrig jag har sett det så rent här förut". Vi sitter och fikar och pratar en stund innan hon säger:  "Tja, eftersom ingen säger nåt, så får jag väl säga det själv då...Jag fyller faktiskt år idag!!" Hjälp!! Har ju tänkt på det hela dagen utom just då. *Skäms* 

Åkte till vårdcentralen med min musarm. En pojkvasker till läkare tog emot mig. (säkert 25 år endast) Han verkade lite smånervös och var iskall om händerna. (Hmm, han kanske hade varit ute) Han frågade tusen frågor om min arm: "Har du ont här? Har du ont där? (Pekar på armens olika delar) Gör det ont om du gör så?" Osv osv... Fick tillslut antiflamatorisk medicin och lite råd hur jag skulle gymnastisera armen.

Hem och hämta barnen för klippning. Handlade lite på vägen hem. Ojoj, Matilda fyller år i morgon och det ser inte ljust ut med presenter. Boken hon önskar sig fanns inte inne och Sims spelet släpps om två veckor. Svängde in på Sportex på vägen hem.

Hem och gjorde inget mer sedan. Jo, tittade på "Antikrundan" från Kungälv. Några kända ansikten såg jag allt.

Dagens fråga:

Vem ska mata kaninerna när vi är borta i nästa vecka?

Onsdag:

Albin sjuk så vi höll oss inne hela dagen. Jättetråkigt, men det enda bra´iga är att man inte gör av med några pengar då. ;o)

Matilda har med sig en klasskamrat hem efter skolan. Fabian ska på fotbollsträning. Han säger dock en stund innan att han har ont i halsen. Jag säger att han inte får träna om han har ont i halsen. Det går en stund, sedan säger han att han inte har ont längre. (Absolut inte missa fotbollsträningen) Jag mitt dumma flane låter han gå...(Läs vidare på torsdagen.)

Maken och jag däckar i soffan till "Vänner" (Bästa julklappen!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0