Sälen, lördag - torsdag

Tisdag:
Stannar i stugan i dag också. Är bättre i halsen. De andra börjar bli lite trötta nu. Det är jobbigt att åka slalom. Varje dag har sett samma ut:
Upp vid 8.30. Frukost!
Mellan kl 10-11 kommer de i väg till backen
Hem igen för lunch vid 13-14- tiden
Tillbaka till backen vid 15-tiden
Hem till stugan kl 17

I dag åkte jag med på eftermiddagsåkningen. Lilltjejen skulle på Afterski (för barn) med en kompis. Vi vuxna gick och tog oss något att dricka. Patrik beställde in en jättegod drink till mig! (Tack, gullet!!)

Hem till stugan och vi spelade spel.

Måndag:
Vaknar med ont i halsen och känner mig krasslig. Albin och jag slappar i stugan. Sover och tittar på tv hela förmiddagen. På kvällen åker vi till  badhuset i Hundfjället. Alla badar utom jag och Lotta. Träffar min kusin med familj där. Snacka om att världen är liten.
Hem till stugan och kollade på film ("Andra sidan häcken")

Söndag:
Strålande solsken! Albin och jag stannar i stugan när de andra åker iväg för att erövra backarna. Vi myser och har det jätte lugnt och skönt! Sover middag och tittar på tv. Efter några timmar kommer Lotta och Tilda hem. Jag och Lotta sätter oss en liten stund på altanen och solar. Tyvärr vaknade Albin och ville inte ligga kvar i vagnen.
På kvällen går Lotta och Jag en långpromenad till affären. Handlar godis och skvallertidningar. :-) Sedan äter vi god middag.

Lördag:

Upp och packa det sista innan resan. Tänk, vad mycket saker man har med sig jämt när man ska ut och resa!  Vi packade och packade. Och när vi skulle bära ut till bilen fick vi oss en shock!! Packningen fick ju inte plats!! Barnvagnen tog upp mer än halva utrymmet. Vi fick tömma en väska och knö in kläder och annat jox emellan allt det andra. Hihi, det måste sett roligt ut när underkläder och tandborstar syntes genom rutan. :o) Som tur var hade vårt resesällskap plats över i sin bil.

Resan upp gick jättebra! Familjen vi åkte med har också 3 barn, två som är klasskompisar med Matilda och Fabian och en tjej på 5½ år. Halva vägen upp satt Matilda och Martin i vår  bil och sedan bytte de och Fabian och Philip kom till vår bil. Det var bra, för det blev inte så mycket bråk då. Albin satt i mitten där bak. Ville ha honom bak i bilen så någon kunde sköta honom.

Stugan är jättefin! Vi har varit med där säkert 4 gånger nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0