Torsdag

En bättre morgon idag! Fick sova lite längre. Maken "tog hand" om ruljansen. Gick inte och la mig med lilleman när har sov förmiddag. Grejade lite, packade Tradera vinsterna.

När Fabian kom hem från skolan åkte vi till isbanan. Han fick träna skridskor i en timma. Sedan uträttade jag lite ärenden, handlade och postade paketen.

Matilda till fotbollsträningen kl 18. Jag hinner inte göra middag innan. Får dåligt samvete när jag ber henne ta en smörgås.

Väntar på att maken ska komma hem. Han har meddelat Fabian att han skall komma om en timma. Börjar med maten. Gör först en GI-soppa som jag har förberett hela dagen. Gör en kycklingrätt också. Har ett recept som jag har gjort en gång förut. (Kyckling med grönpeppar) Glömmer av att jag då ändrade lite på receptet för att det inte skulle bli så starkt....

När Matilda kommer hem från träningen äter vi kycklingen, men den gick inte hem alls. Den blev skitäcklig. :-(  Det har nu gått två timmar sedan maken meddelade hemkomsttiden. Är arg, trött och jätteirriterad för minsta lilla. Får ett utbrott på barnens osamarbetsvilja. Skriker och gapar på dem. Då kommer Patrik hem och är "snälla" pappan. Grrrr! Varför blir det alltid så?

Nu är klockan midnatt och vi ligger i soffan, dricker vitt vin och kollar på "Vänner".

Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0