Äntligen vardag!!

Det är roligt med långhelg, men också väldigt tröttsamt. Idag är det nästan som en normal dag. De stora barnen har försvunnit iväg till varsin kompis och lilleman sover. Alltså...Jag har lite fri tid!! Har fått duschat och ska nu sätta på lite kaffe.

Förkyldningen börjar ge med sig nu, men hostan sitter fortfarande långt ner i bröstet. Blir påmind varje gång jag hostar om att jag borde tränat kniiiipmusklerna bättre. Så, tjejer....det är faktiskt så illa som det sägs efter ett antal förlossningar. *Hujedamej* Läkaren jag var hos dagen innan nyårsafton frågade om jag var rökare så som jag hostade. *Kul* :-/

En strålande dag är det idag. Jag funkar så att när det är fint väder får jag en massa lust till att förändra saker. (till det bättre) Jag älskar att städa och fixa när solen skiner. Man ser så bra då. I dag blir det nog till att återställa hemmet efter nyårsfesten. Inte för att det gick så livat till, men när vår familj "snabbstädar" så innebär det att man tar alla högar som ligger framme med papper, räkningar, tidningar mm och gömmer dem i tex tvättstugan. Så nu har jag en massa bråte som ligger där som jag måste sortera och lägga tillbaka där de ska vara. Tja, det var ju ett av nyårslöftena - att bli mer ordningssam. :-)

Nu vaknar lilleman...återkommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0