Grå dag!

Nattens sömn har varit si så där.
Lilleman har andats så konstigt, nästan som flåsande. Feber har han fortfarande. Ringde vårdcentralen (igen)
 -Äter han? Dricker han?
- Ehh, ja det gör han, fast han har inte någon vidare aptit.
- Då är det inget vi kan göra mer än att avvakta...
(Avvakta vaddå?) :-(
- Jamen, han har ju varit dålig så länge.
- Har ingen tid idag, men en i morgon.
- Give me that!

Maken kom iväg sent till jobbet idag. Bra, för då fick jag ringa ifred.
I morgon ska han vara pappaledig. (Varje fredag hädanefter)
Vad ska jag hitta på då? Helst ska jag ju jobba, men jag har inte hittat något ännu. Ska fråga på skolan om de behöver vikarier på fredagar.
Kanske ska unna mig en ledig dag på stan. Visst ja! Glömde, ska ju till vårdcentralen med både stora tjejen som ska kolla upp om hon är lactosintolerant och med lilleman. Och så kommer tvättmaskinsreparatören hit och ska laga tvättmaskinen.

Dottern Matilda har haft 3 kompisar här som har sovit över nere i källaren. Det har gått bra, men när de skulle sova blev det lite läskigt. Så läskigt att de t o m erbjöd mellanbrorsan att sova med. Men det fick han inte. Nu sjunger tjejerna till "SingStar" på Playstation 2.

Min första kopp kaffe för dagen (av 2) är färdig. Ska sätta mig vid köksbordet och läsa G-P innan lilleman vaknar.

...äsch, hann inte! Han vaknade. Men det gör inget...han är ju så gosig! :-)


Dagens telefonkö(er):

Till vårdcentralen: köplats 5 tid: ca 10 min
Till Bmgr: (skulle fråga en sak)  ingen köplats. Tid ca 15 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0