Händelserik fredag!

Makens första "pappadag"! (tillbringad i telefon hela förmiddagen.)

Började dagen med att ringa sjukvården. (ej telefontid, ringa senare)

Lilleman ville gå upp, så det var bara att kliva ur sängen.
Duschade länge! (passade på, maken hemma)

Maken sitter i tvättstugan i morgonrock och pratar i telefon.
Klockan ll.15 kommer tvättmaskinsreparatören för att laga maskinen. Maken hälsar i morgonrock!

Kl. 13.20 Lilleman till läkaren (maken går med)
Kl. 14.00 Dottern till läkaren

Puh!! Hoppas jag kan hålla mig borta på fredagarna. Jag har alldeles för stora förväntningar på att det ska vara maken som ska ta "hela rasket", precis som jag tycker jag gör om vardagarna. Men jag har en tendens att "ta över" och det är ju inte riktigt bra. Han får inte chansen då. Jag vill ha det "på mitt sätt". Tja, jag tror det är ett kvinnligt drag det där. Vi måste lära oss att slappna av. De fixar det utan vår "hjälp".
Maken satt i allafall häromdagen och skrev en lista med saker han skulle göra i dag. Typ:

1.) Byta glödlampor
2.) Skruva upp lister...(ps, glöm inte att du är pappaledig) *S*
3.) (hann inte skriva mer)

I kväll är vi bortbjudna på middag. Skönt, för då slipper man tänka på maten hemma. Men samtidigt jobbigt, för vi är inte riktig bra.

Nä, nu ska jag och dottern knalla bort till vårdcentralen!

Dagens telefonkö:

1 till sjukvård á 30 min.

So long!

Ps! Det är jobbigt att blogga:

159953-8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0