Jag med den minsta godingen!


Jag med den minsta godingen!


Kunde inte låta bli att lägga in den här bilden. Han är ju så gó!


*** Nu är det nytt år!**

Gårdagen förflöt smidigt. Gästerna kom vid 18-tiden och vi hjälptes åt alla med maten, eller rättare sagt var det karlarna som var flitigast i köket. När klockan var 16.30 påminde maken mig om en tårta jag skulle göra. Hjälp, den hade jag alldeles glömt av. Det var en tårta av den krångliga sorten. En massa chokladmousse både mörk och ljus. Det var bara att sätta igång! Först skulle jag göra en botten som skulle delas i två delar. Men när den kom ut från ugnen var den bara någon centimeter hög, så det gick inte. Men vi löste det med en vanlig tårtbotten. Men när jag lägger sista handen vid tårtan läser jag i receptet att den ska stå i kylskåp över natten för att stelna...Haha... La den i frysen en stund, men hur som helst så glömde vi att äta den.

Lagom till tolvslaget började det att regna och blåsa ordentligt. Det blev en kort visit utomhus. En av gästerna hade en stor låda med fyrverkerier som gav oss en stunds underhållning. Mycket fint!

Vid 02-tiden bröt vi upp och gick och la oss. Vaknade vid 04-tiden av att det smattrade mot rutan. Mådde lite tjyvens...Hmmm, kanske för mycket päronlikör? Gick upp vid 10.30-tiden och då mådde jag bra igen. :-)

Har gått och plockat bland matrester och tomflaskor halva dagen, känns det som. Lite slappande i soffan också. Lilleman har ögoninflammation, stackarn. Måste ringa vårdcentralen i morgon.

Nu börjar maken med middagen. Det blir oxfilé från igår. (Egentligen hade jag hoppats på pizza)  Men det blir gott med oxfilé också.

I morgon är det vanlig dag igen. Eller tja, barnen är ju hemma från skolan förstås. Hade gärna begett mig ut på stan men eftersom lilleman är sjuk så blir det att stanna hemma. :-(


*****************************************
Nyårslöften:

♥ Inte skjuta upp saker!
♥ Bli mer ordningssam!
♥ Mer motion!
♥ Ge barnen mer uppmuntran!
♥ Inte lägga för mycket ansvar på barnen. (De är ju inte så gamla)

Kan inte komma på mer nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0