Måndag

Upp som vanligt kvart i 7!! Tänka sig!! Barnen ville duscha innan skolan. Gick inte och la mig igen med Albin när han sov sin förmiddagslur utan jag läste lite i min Feng Shui bok och fick inspiration. Klädkammaren fick sig en omgång. Men det är ju så tråkigt när man får en massa bröte över. Det brukar ju inte flyga till återvinningscentralen av sig själv, precis. Det var ett tungt (nåja, lite iaf) beslut jag gjorde där. Slängde en massa kärleksbrev ca 15 år gamla. Läste i boken att man skulle göra sig av med sådant. Jag har alltid tyckt de varit gulliga, men tänkte efter nu. Alltså, jag vill ju absolut inte ha tillbaka mannen i fråga och tänk när jag går bort och barnen går igenom mina saker. Inte vill jag att de ska sitta och läsa mina gamla kärleksbrev. Det var visserligen små lappar och kärleksförklaringar som mannen ifråga skrivit till mig. Slängde allt! Kändes underbart!!

När Fabian kom hem från skolan kl 13.20 påminde han mig om att jag lovat köra han till isbanan. Visst! Han fick tillslut tag i kompisen som ville följa med. Det var ganska så bråttom för isbanan stänger kl 15. Hämtade upp kompisen och åkte dit. Var där 14.10. Följde med killarna för att hjälpa till med snörningen. Men tyvärr visade det sig att kompisen bara hade en skridsko med sig och jag skulle inte hinna fram och tillbaka. Så han fick sitta och titta på när Fabian åkte. Jag åkte iväg och uträttade lite ärenden under tiden.

Lyckades hålla mig från godsaker idag. (nästan) Det låg en bit av helgens paj med fetaost i kylen. Var ju bara tvungen att äta upp den. Men sedan var jag duktig. Gjorde GI-mat efter recept. Strimlad kassler med haricot verts och svarta bönor vokade i panna. Dressing på olja, citronskal, citronsaft, chili, basilika och vitlök. Jättegott!! (och med sting)

Matilda blev sugen på melon medan jag åt min mat. Hon försvann ut i köket och skar upp melonen. Jag hör hur hon börjar klaga...och så åkte vattenkranen på. Hihi, hon hade skurit upp melonen med samma kniv som jag hade använt till chilin. Sicken klant!! :-) Och ännu mer klantigt var det när hon stoppade huvudet ner i frysboxen och fastnade med läppen i isen på kanten så det  började blöda. (Hihi)

Senare får hon för sig att steka bacon. Utan att säga till mig tar hon fram en stekpanna, spruttar på massor med smör och lägger i baconen. I en kall panna!! Ehhh, säger bara: Urk!!
-Vad gör du? Utbrister jag!
- Jag tänkte lära mig att steka bacon, svarar hon.
- Och vad ska du äta till det?
- Flingor!! Urk, igen!! (Det var till kvällsmat)

Patrik ringer vid 20-tiden. Han hade varit i Linköping och meddelade att han var nu i Göteborg men på väg till sjukhuset skjutsad av kollegan. Han hade köpt någon smoothie antagligen med mango i och det tålde han inte. Så han hade fått en allergishock, stackarn. Så nu vet jag inte när han kommer hem. Kollegan ringde och sa att han var ok och att han hade fått medicin. Usch, det är lite otäckt.

Hämtade ut "Vänner" boxen idag. Barnen tycker att Vänner är jätteroligt. Nu är de så gamla att de förstår skämten. (Både på gott och på ont)

Just nu svinkallt ute. -14,5 grader. Men det är mysigt. Funderar på att titta lite på "Vänner".

Dagens bild:

Foppa, släng dig i väggen!

159953-16

Kommentarer
Postat av: Milla

Ha ha Matilda är för go :-) Stakars Patrik hoppas han är bra nu läskigt med allergichock.
Faktiskt tittade jag bara till på gubben ville inte stirra..bläää gammal snopp hi hi...Kul att du äntligen fått Vänner boxen..

2007-01-23 @ 16:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0