Onsdag

Det blev ingen bra morgon här. Väckte barnen kl 6.50. De gick snällt upp, klädde på sig och gick sedan ner och åt frukost. (so far so good) Jag passade på att ligga kvar lite extra i sängen. Då började de att tjafsa om något därnere. Tillslut fick jag gå ner och medla lite. Sedan blev det lite brådis och Matilda och jag började bråka om en sak och hon blev jätteledsen. Fabian fick gå i förväg till skolan och Matilda stannade kvar. Hon och jag löste problemet efter en stund och hon kunde knalla till skolan, men hon kom försent.

Albin fick hoppa över sin förmiddagslur. Jag hann bara duscha, och så bar det av till sångstunden. Träffade Camilla och Amanda där. Vi sjöng och hade det mysigt. Albin tyckte det var skoj att träffa alla igen. Men sedan var han trött. Somnade i vagnen efteråt och sov i två timmar. Camilla och jag gick och åt lunch på vårt stammisställe. *gott*

Hem och Fabian var hemma. Matilda var hos en kompis. Grejsade lite och gjorde mat till honom. Sedan gick jag och Albin och la oss en stund. Men tyvärr blev vi störda hela tiden för Fabian var orolig att han skulle missa skridskoåkningen som sedan blev fotbollsträning. Äntligen fotbollsträning!! Fabian var överlyckig. Han har längtat så!! Han gjorde sig i ordning själv och sprang iväg men kom snart tillbaka. Där var inte en kotte på fotbollsplanen. Om det var inställt eller om han kom dit för tidigt, vet jag inte.

Patrik blev hastigt hemkallad av Fabian, för nu ville han åka skridskor ialla fall. Stressigt värre...de kom iväg men kom hem snart igen (igen) Det var ingen allmänhetensåkning pga match.

Hehe, ibland undrar jag hur jag är funtad. Jag blir ju riktigt rädd för mig själv. Patrik skulle ut och gillra några musfällor. Jag skulle hjälpa honom att ladda dem. Vi hade två fällor och två bitar ost. Patrik laddade en fälla och bad mig sen att hålla i den. Han visade att jag kunde hålla i ena kanten för att inte riskera att den skulle smälla igen på mina fingrar...Jag håller där medan han grejar med den andra fällan. Sedan ber han mig att hålla i den andra också. Jag känner att jag vill byta hand och glömmer av att jag håller i en fälla. Jag tar den första fällan med den andra handen och...PANG!! där smällde den igen rakt över min tumnagel. *ajajajaja*

Jag har varit duktig. Lurade med Patrik ner i källaren för jag ville leta bland alla, säkert 30-tal bananlådor efter gamla leksaker till Albin. Vi lastade ut alla lådor från där vi förvarar dem (pannrummet) Sedan faktiskt slängde jag två sopsäckar fulla med massa gamla kläder som jag inte riktigt vet varför jag sparat. Och gamla gardiner mm. De var ju såååå omoderna. Tänkte på "Feng Shui" hela tiden. Det hjälper faktiskt. Fick 6-7 bananlådor över. I morgon måste jag köra till tippen med säckarna så de lämnar huset också.

I går var det första gången sedan jag började blogga som jag inte skrev något.

Men egentligen hade jag en himla massa att skriva om. Tar lite här:

Mina "aprilmammorkompisar" med tillhörande bebisar kom hem hit på lunch. Vi var sju mammor + sju barn. (stämmer det?) ;-)
Det var jättetrevligt!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0