Stressig tisdag

Maken kom hem från sjukhuset vid 00-tiden. Skönt att det gick bra!

Idag tog vi det lugnt på morgonen. Albin och jag sov mellan 9.00-10.30 (jag till kl 10.00)
Duschade i ultra rapid med badrumsdörren på vidgavel, så jag kunde höra ifall Albin vaknade. Det var kallt, vill jag lova. Albin låg i vår säng och när han vaknar så kryper han runt och kan ramla ner. Fast jag har "bullat" upp med kuddar under madrassen runt om så kan man inte vara säker.

Sedan åkte jag hem till Lotta och Isak. Blev bjuden på jättegod kycklinggryta med massor av chilipulver i. Hihi, för Lotta stod och klagade över att kryddan knappt gav smak åt maten. Så tog hon i och skulle skaka ur lite till och då kom hela burken farandes. Men det blev jättegott!! (och lite starkt) Vi satt och planerade lite inför vår första på tu- man- hand utekväll vi ska ha på torsdag. Längtar dit och efter att få dricka vin!
Vi kunde också konstatera att något hänt våra små kottar sen senast. I dag satt de tillsammans på golvet och det såg ut som om de lekte med varandra. (Fast med olika leksaker) De kröp efter varandra och visst, ett och annat tjuvnyp blev det också. Lyckades hålla mig från fikabröd idag också. En ruta 70-% choklad istället. *duktig*

Efter det började cirkusen. *stress, stress*

Lovade igår att Fabian och kompisen skulle få åka skridskor igen. När de kom hem från skolan slängde de i sig några mackor för det var ganska så bråttom. Jag stod och hejade på! - In i bilen, skynda, skynda! Precis när jag står och ska slänga igen dörren ringer telefonen. Det var min morbror som ringer några gånger/år. Hade inte hjärta att säga att vi skulle iväg. Han brukar inte vara så långrandig, men typiskt nog var han extra pratsjuk idag. Fabian blev jätte irriterad där han satt i bilen och väntade. Kom till isbanan. Det var en härlig eftermiddag. Hjälpte killarna att snöra skridskor. (Kompisen hade båda med idag.) Jag passade på att gå en promenad under tiden. När jag kom tillbaka såg jag att TV4 Göteborg höll på att ställa upp en kamera på isen. De skulle visst intervjua någon där. Det var 4 personer på isen just då. (förutom 2 från Tv:n)  Gissa vilka två som åkte bakom den de intevjuade hela tiden? Jo, linslusen Fabian. Så ni får hålla utkik i morgon (onsdag) om det handlar om en bandymatch som går i morgon. Ser ni någon i röd tröja och grå hjälm, så är det Fabian.

Snabbt tillbaka till Matilda och en kompis som skulle på konståkningsträning. Hade ställt fram mat till M men inte till kompisen. Nu var det verkligen bråttom och mathelvetena ville inte tina!! Pust och stön. Dessutom hade Albin fått sig ett gråtanfall vid isbanan och skrikit sig halv fördärvad. Det blev så kallt om kinderna på stackarn. Kom iväg med tjejerna tillslut. Lämpade av dem och åkte hem och hämtade Fabian. Åkte och köpte nya bandyatteraljer till han som han lurade på mig.

Pustar ut nu. Hoppas att det var någon som orkade läsa så här långt! Haha, jag glömmer bort mig när jag skriver att det kanske inte är så intressant för alla att läsa.

Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0