Oooont!

I går var det avslutning i sonens fotboll och det hade anordnats en fotbollsmatch...
mammorna mot barnen. Tog det inte så allvarligt men när vi kom dit var alla helt laddade. Lite nervös intog jag min plats på planen, utan vare sig benskydd eller fotbollsskor. Vilket jag har- Hemma! Det var längesedan jag tog ut mig så. Nedrans vad 10-åriga killar kan vara snabba...Jag vågade inte riktigt offra mig då jag är rädd för skador. En vurpa gjorde jag då jag sprang rakt emot en kille (som hade bollen) men när han kom för nära så blev jag rädd och ramlade...(och vi fick frispark, hehe)...Men matchen slutade 3-1 till killarna. Sedan spelade vi en match till mot det andra gänget killar. (förlorade med 1-0) Men, vilken besvikelse jag var. Trodde jag skulle vara mycket bättre. Men jag är för feg. Vågar inte ge mig in i närkamper. Nästan alla andra mammor sprang och tog bollen och gjorde mål. Dotterns kompis Martin sa till mig efteråt: "Dö, Helena, jag trodde du skulle vara bättre på fotboll än vad du var"...Sånt värmer! NOT!! Det är väl för att jag nyligen har varit fotbollstränare som alla tror att jag är en stjärna?

Vaknade i morse helt mörbultad och med värsta skallebanket. Startade ett gräl med maken och bad honom att "sticka och brinna". (Det värsta jag kunde hitta på att säga just då) Men han är inte långsint, utan ropade käckt: Hejdå! när han gick. Men jag svarade inte honom...är fortfarande stött...

Nu måste jag dricka en kopp kaffe...annars ser dagen lugn ut. Ingenting i almanackan! Skööööönt!!!

Mammorna:

image109


Okoncentrerade killar:

image110

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0