Blåsig söndag!

Fick lite sovmorgon idag. Men som vanligt ville en viss person gå upp j ä t t e t i d i g t. Kände mig manad att gå med upp då så maken fick vila ut.

Gick runt här och grejsade lite. De andra klädde på sig varma kläder och gick ut i solskenet. (!?) Maken satte på sig blåstället. Han tänkte visst fixa lite ute i trädgården...hehe.. Helt plötsligt drog det in ett oväder som hette duga. På en minut förvandlades den blå himlen till ett mörkgrått inferno. (kan man skriva så?) Men det började störthagla. Matilda fick springa in med Albin. Jag (mitt pucko) hade ställt upp altandörren, precis så att de kunde få upp den på utsidan. (Hade bett maken gå in den vägen för att hämta en sak) När jag stod i köket såg jag i ögonvrån att altandörren blåste upp så att ramen runt fönstret slets av. (Ni vet den "armen" som liksom håller in dörren gick av) Jag trodde först att hela dörren hade blåst iväg och jag sprang ut på trappan och skrek förtvivlat.

Åkte sedan iväg på kalas. Makens bror och hans tjej firade tillsammans födelsedag. Vi fick jättegod smörgåstårta! Presenten glömde jag hemma på köksbordet. Det var la fint!! Not!

Sedan bar det iväg på sonens innebandymatch. Farmor och farfar var också med och tittade. De vann matchen med 8-3.

Var också på mammas grav med tre röda rosor. Hon skulle blivit 71 år i morgon. *saknar dig, mamma*

I morgon ska jag och maken åka till Stockholm. Maken åker redan vid 6-tiden i morgon bitti och jag tar X2000 kl 12.42. En liten minisemester. Maken fyller också år i morgon (som sin bror och min mamma) så vi ska väl ut och äta nåt gott på kvällen. Albin, M och F ska vara hemma med farmor och vi ska för första gången sova utan vår minsta plutt. Men han har ju stora syskonen, så det ska säkert gå bra. Värre är det på tisdag morgon då farmor är tvungen att åka iväg några timmar. Då ska min pappa komma och passa Albin. Hjälp, han har aldrig haft han så länge. (3 timmar rör det sig om) Men han har inte riktigt 100% koll. Tänk om de somnar och Albin vaknar före pappsen. Pappa hör ganska så dåligt. :-( Jaja, inte hetsa upp sig för sådan saker. Han grejar nog det fint han mé.
Beklagade mig lite för maken som suckade lite och tyckte jag oroade mig för mycket.

Dagens bild:

Min lilla älskling och jag!

image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0