Lördag

Maken åkte iväg tidigt för att hjälpa till med ljudet på en konståkningstävling. Jag passade på att sova läääänge. Albin ville ju inte såklart ligga i sängen så länge. Men då är det extra bra att ha stora barn som kan ta hand om sina lillebröder.

Sedan åkte vi till svärföräldrarna och hämtade upp stora sonen. Släppte av dottern på konståkningsuppvisning. Hon skulle vara "paljettflicka", dvs åka runt på isen och plocka upp paljetter som lossnat från åkarnas kläder. Det var tävlingar idag i Teamåkning. Matilda tävlar inte med sitt "lag" ännu. Jag och sonen åkte på träningsmatch i Kungsbacka. Jag passade på att åka till "Freeport". Hjäääälp, vad mycket snyggt jag såg. Men, som vanligt när jag kommer till ett sådant ställe så blir jag dum-snål. Först går jag omkring och botaniserar. Jag klämmer och känner och ältar. Provar och hänger sedan tillbaka allt. Går ut ur affären och in i nästa. Är rädd att jag ska missa nåt  någon annanstan. Jag hade extremt dåligt med tid för jag hade lämnat av sonen i en gympasal någonstans och snart skulle matchen börja. Köpte en skjorta till maken som fyller år på måndag.

Åkte och kollade på matchen, bestämde mig för att åka tillbaka efter matchen. (matchen vanns med 4-16) Fick ta med mig sonen, som inte alls ville gå i affärer. Men lite muta med Ishockeykort och Mc Donalds så gick det ganska så bra. Fast tiden var knapp ändå. Vi hade mindre än en timma på oss. Jag skulle leta presenter till svågern och hans tjej. Ska på kalas i morgon. Såg jättefina linnen inne i Björn Borg affären. Ett till mig själv. (Men jag skulle ju inte köpa nåt, sa jag ju.) Var inne 3 gånger i affären och fingrade på linnet. Tillslut gick det inte längre. Var tvungen att köpa det! Det får bli pengar till födelsedagsbarnen i morgon. (Vilket de önskade sig)

Sedan stängde de och vi åkte hem, köpte en stor påse med godis på vägen.

Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0