Måndag

Två sjuka barn hemma, Matilda och Albin. Vi har bara slappat hela förmiddagen. Lilleman och jag gick och la oss igen kl 9.00 och sov fram till kl 12.00. Jätteskönt!! Sedan kom F hem från skolan och kände sig dålig, ont i huvudet och snurrig. Han däckade i sängen och jag åkte och handlade.

Det var skönt att få gå i affären utan barn. Lilleman stannade hemma hos storasyskonen. Det brukar gå bra. i går när Matilda var barnvakt (vi så F:s match) så fick hon byta bajsblöja på Albin. Det är mardrömmen för henne. Hon tycker det är såååå äckligt. Men det hade gått bra det med. Jag försökte planera alla måltider i huvudet. (matlista, vad ska med den till??) Men jag kom bara på två middagar så där rakt upp och ner. (och båda två lagade jag idag) Föll för frestelsen att köpa lite mer färdigrätter. Är motståndare till färdigmat, men har nu insett att när Matilda ska göra mellanmål så blir det bara nudlar. Hon skulle kunna äta nudlar varje dag om hon fick. Nu köpte jag en färdig soppa (fryst) Den är lätt att slänga in i micron. Förr köpte jag Billys Panpizza och hade alltid två hemma i frysen utifall att det skulle bli kris. Men i nyss i  mitt favvoprogram, "Du är vad du äter" så dissade hon Panpizzan totalt!! (som allt annat, förstås) Tillslut när jag hade gått och lullat i affären alldeles för länge fick jag ångest och snabbade mig hemåt.

Matilda skulle baka scones när jag kom hem från affären och jag grälade på henne när hon inte läser receptet ordentligt. Degen var lika lös som havregrynsgröt och stora smörklumpar fanns överallt i den. Men vi smetade ut 4 kakor och hoppades att det skulle lösa sig. Jag gjorde kycklingsallad till F (beställt) och Matilda ville ha soppa. Potatis och purjolökssoppa. Men det blev en missuppfattning. Hon ville ha klar grönsakssoppa och inte min mixade variant. Men det blev jättegoda scones till. Mums!! Åt alldeles för många!

Nu sitter jag här och har ätit upp det överblivna lördagsgodiset också. Usch, vad jag har dålig karaktär!! Jag var ju så duktig i förra veckan och gick ner 2 kilo. Mest beroende på att jag var sjuk och inte hade någon aptit. Nu äter jag ikapp, känns det som. Och förkyld och jäklig är man så ingen promenad orkar man med heller. :-(

I morgon ska Matilda gå till skolan men F ska stanna hemma om han inte lyckas bli bra under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0