Tisdag

Fick lite sovmorgon, ända till kl 8.00. Åt en god hotellfrukost. Sedan skiljde maken och jag på oss. Maken åkte på jobb och jag tog tåget till Barkaby för att leta upp Polarn och Pyret outleten. Kom fram dit kl 10.30. De öppnade inte förrän kl 11, så jag fick gå utanför och frysa i snålblåst och regn. Väl där inne "fyndade" jag lite kläder till Albin. Men ingenting annat hittade jag i de andra affärerna. Åkte tillbaka till city. Gick till Stureplan (för jag har läst att alla trendiga handlar där) Hamnade på ett fik där jag beställde jättegod lunch. Skulle köpa en kakbit till kaffet, tänkte den kanske kostade runt 20-30 kronor. Fick hålla masken när expediten ville ha 45 spänn för den. Ville ju inte låtsas om att jag tyckte det var dyrt. Vill ju vara rik och trendig!...(och inte var den god ens...) Kände mig som värsta lantlollan i min fula täckjacka. Jag hade ju planer på att "trendspana" ute på stan, kanske ta lite kort med min riktiga kamera på folk (i smyg) Men det blev inte så. Det var till viss del vädrets fel. (Snö och regn i går, men soligt på em idag)

Gick till NK, det måste man göra när man är i Stockholm. Inte för att någonsin har köpt något där (men jag har jobbat på NK i Göteborg, men det är inte samma sak) Jag såg bara paranta damer där. (Ett nöje i sig) Trodde nästan jag skulle bli utkörd för att mina kläder inte passade. ;-)

Jag knallande affärer in och ut ända till klockan blev 16.50 då jag mötte maken för att ta tåget hem.

Barnen blev glada när vi kom hem...Albin var lyckligast, tror jag.

Maken sa till mig på vägen hem att han inte kunde förstå hur jag kunde gå på stan en hel dag utan att köpa en endast liten present till barnen. Oj, jag var så koncentrerad på att hitta något till mig själv (fast jag hittade inget) att jag glömde av de andra. Fast Matilda skulle få en mössa från Po.p. Hon gillar Po.p. Inget för F, han vill ha annat. Vi fick åka förbi kiosken hemma och köpa Hockeykort till F, så han blev glad! (och det blev han också, pust!!)

Måste bara säga att jag har världen bästa svärmor! Vi kom hem till städat hus! Me like!! Tack så himla mycket, det är ju så skönt!! Disken i maskinen var rent, tvätten struken och vikt och uppburen till övervåningen och diskbänken fri från disk. :-) Tack också till pappa som fick passa Albin några timmar i morse. Han fick äran att byta en bajsblöja (och lyckas sätta blöjan bakochfram, skvallrade svärmor, hihihi)

Dagens kändisspaning:

Johanna Westman!

(Inte så värst kändis, men ändå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0