Torsdag

Ännu en solig dag! Upp och fick i väg barnen till skolan. Maken dröjde sig kvar hemma länge. Tillslut undrade jag lite besvärat (han liksom "störde" mig) när han egentligen hade tänkt att åka till jobbet. Men, nej, han hade tänkt vara hemma idag...Hmmm, varför inte tala om det för mig då? Passade på att sitta länge framför datorn då eftersom han jag fick lite extra hjälp med Albin.

Bakade "frukostmuffins". Hjälp va goá! Kanske inte sååå nyttiga, en deciliter socker i, men massa grovt mjöl, havregryn mm. Läste fel i receptet. Det stod "grahamsmjöl" och jag blev så glad att jag hade det hemma och mätte glatt upp två dl. Men sedan upptäckte jag att jag tagit "grahamsgryn". Försökte fiska upp så mycket av grynen jag kunde. Tog dinkelmjöl istället. Recept: http://www.dagensmuffin.se/show.pl?id=475
Vi satt sedan i solen och mumsade!

Åkte och hämtade kaninstackaren! Men det hade gått bra. Såret var visst värre än vad vi först trodde. Kaninen hade fått dränage som stack ut som ett jättestort sugrör ur såret. Yeeeak!!
Fick åka till apoteket och hämta ut penicillin till den också. Det ska bli spännande att få i kaninen medicinen. Var nu precis nere och gav den filmjölk i en sådan där medicinspruta. Inte det godaste den hade smakat...

Tog lite härliga bilder ute i solen idag!

Dagens bilder:

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0