Onsdag

När klockan ringde 06.50 började jag tjata på barnen att gå upp. Det hördes ingenting från deras sängar...Tillslut blev jag irriterad och fräste att nu var klockan minsann 7! Då mumlar Patrik: "Varför ska ni gå upp så tidigt? Ska ni göra något speciellt?"  "Det är ju skola", sa jag. "Ojdå, vi är visst i Sverige", sa Patrik. Hihi, gulligt!

Barnen kom iväg tillslut och jag gjorde iordning lilleman och mig för att köra till farmor. Hon skulle passa A för jag skulle jobba min första dag på tappen. Allt gick bra. Albin tyckte det var roligt att träffa farmor igen efter så lång tid.

På jobbet var det mycket nytt som skulle in. Jag har visserligen kassavana men har aldrig hanterat ATG och "Spelmaskiner" förut. Men alla var så snälla och visade och förklarade. Tror nog att det gick ganska så bra. Det var svårt att kunna alla cigarettsorter och snus. Varför kan det inte bara finnas "Marlboro", "Blend" och "Generalen" så skulle det underlätta en del. ;-)

Nu fick jag också känna hur det känns att stå på jobbet och undra om barnen sköter sig hemma. Jo, de tittade in på vägen hem från skolan och hade med sig 3 kompisar hem...(och alla skulle ha mat, vilket jag inte hade förberett) Blev lite kallsvettig när dottern käckt sa att: "Vi rotar väl lite i frysen efter mat". Grrrr!

När jag slutade mitt pass kl 17 så hade jag en lätt huvudvärk och åkte för att först hämta Albin och sedan Matilda som varit på konståkningsträning. Åkte och handlade och lämnade in deklarationen (Hurra, jag kom ihåg!!) När jag kom hem ville jag bara gråta. Ungarnas framfart i huset hade inte precis gjort situationen bättre. Jag har inte riktigt orkat ta itu med packningen sedan resan. Papper och kläder ligger överallt! Har inte ens packat ur en väska med nyinköpta kläder. :-( I morgon börjar jag inte förrän kl 15, så förhoppningsvis hinner jag lite innan.

Nu ska jag ta min nyinköpta skvallerblaska och gå och lägga mig.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0