Hemma igen! (tack o lov)

Vilken resa!!

Först var det mardröms scenariet när vi skulle med tåget. Sedan har det bara rullat på... På måndagskvällen blev Patrik bestulen på sin datorväska med typ allt i...dator, plånbok, nycklar, kameran, jobbpapper...
Jättedeppigt, antiklimax verkligen. I Stockholm utan pengar, kort eller nåt.
Fick ut lite pengar på banken, tack vare att vi var kända på banken i Göteborg.

Jag fick tittat lite i affärer. Men va jobbigt det är att gå runt med en bångstyrig barnvagn i stan. Det är ju trappor överallt! Åkte sammanlagt två timmar fram och tillbaka till Polarn och Pyret outlet i Barkaby bara för att konstatera att det var skitdåligt utbud för min lille kille. Drog på mig en kraftig huvudvärk istället. :-(

På kvällen träffade jag en gammal klasskamrat i Stockholm. Han var med oss och åt middag, jättetrevligt. Tyvärr hade jag så ont i huvudet att jag nästan dog.

I dag åkte vi hem. Jag och barnen strosade på stan och sedan tog vi X2000 hem kl 17.10. Patrik tog tåget en timme senare. När vi kom till bilen satt det 4 (!) parkeringsboter på rutan på "bara" 2400 kr!!! Mumma!!!! Jag tror jag flippar ur snart!! Vad mer kan hända?? Jo att någon idiot (typ han som tog väskan) kommer och går in i huset med vår nyckel som är ute på vift. I morgon få vi ringa och få bytt låset till huset. Han som tog väskan är fast på en övervakningskamera, det vet vi. (Det var i en affär P blev bestulen)

Nåja, vi är hemma nu i a f. Hoppas vi kan sova gott.

Kommentarer
Postat av: ulrika

stackars er,karamar om

2007-11-02 @ 16:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0