Så har hon gjort det igen...

Svärmor alltså...Hon har varit barnvakt idag för Albin var så snorig och jag började skolan...
När jag kom hem så var huset skinande rent. Tvätten vikt och t o m lagt in en ny tvätt i maskinen...(och använt mitt svindyra superdunder fläckborttagningsmedel i tron att det var vanligt "VIA". Man ska typ bara ta ett par tsk av mitt medel, hon tog väl en dl, men well, tvättat var det i a f) Jag fattar inte hur hon bär sig åt. Hur hinner hon med? Sedan drog hon med mig runt. (jag hade knappt fått av mig skorna) och pekade på saker hon antagligen retat sig på...
Hon: De här skorna. Är de för små?
Jag: Ehhh, ja, det tror jag...
Hon: Släng dem då!
Jag: Ehhh, ja, jag skulle ju det (för längesedan...)

Vänder sig om och pekar:
Hon: Nu tror jag vi packar ner dopklänningen, va?
Jag: Hmm, ja, det var ju ett år sedan han döptes...(skäms lite)

Hehe, men i morgon kommer hon igen och då blir det väl ännu finare i mitt hus...(men jag måste städa undan lite nu för vi har lyckats med att dra fram en massa grejer...)

På skolan var det "som vanligt". Genomgång av den nya kursen. Det har man ju varit med om förr. Den enda skillnaden är att jag denna gång inte kände en endaste kotte! Alla mina gamla kursare har gått klart lärarutbildningen nu när jag har varit "mammaledig". :-( Satt där och kände mig lite ensam. På rasten satt jag ensam vid ett (stort) bord och läste. Inbillade mig att alla tittade...
I morgon ska jag få träffa dem som ska gå i samma grupp som mig. Hoppas det finns några som jag gillar...


Kommentarer
Postat av: Milla

grrr svärmödrar man vet inte om man ska skratta eller gråta

2007-09-04 @ 13:41:01
Postat av: Helena

Alltså, inga missförstånd nu...Jag gillar verkligen svärmor. Fattar bara inte hur hon klarar av att vara så "redig".

2007-09-04 @ 19:24:12
URL: http://butterflymom71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0