Utmaning!

Antar utmaningen jag läste hos Mie om vad jag gjorde för 5, 10,15,20 och 25 år sedan. Hihi, kan vara kul att reflektera lite över vart tiden tagit vägen... Måste säga att jag blir chockad varje gång jag tänker på hur länge sedan det var jag t ex slutade gymnasiet eller tog körkort.

För 5 år sedan...( 2003)
Jag var 32 år, läste på andra terminen på komvux. Läste upp 7 ämnen på en gång och det var tufft. Försökte samtidigt bli gravid och allt kretsade kring ägglossning. Varför tog det sig inte? Det hade ju gått på första försöket
de andra två gångerna... (lilleman kom tillslut år 2006)

10 år sedan...(1998)
Jag var 27 år, gick tillbaka till mitt jobb på ICA Maxi efter 1 ½ års mammaledighet med barn nr 2. Det var blandade känslor eftersom jag hoppades på att hinna hitta ett nytt jobb under tiden jag gick hemma. I december sa jag upp mig efter att ha fått ett nytt jobb på NK underkläder i Gbg. (slutade där 2002 för att plugga). Hade bott i vårt hus (samma som vi bor nu i) i ett år.

15 år sedan...(1993)
Jag var 22 år, bodde i en fantastisk lägenhet mitt i min lilla stad. Hade varit tillsammans med min nuvarande make i ett år. Tror nog att han flyttade in till mig det här året. Jobbade på ICA Maxi (som då var ICA Kvantum) i konditoriet som tillhörde affären. Trivdes sådär. Jobbade bara ca 25 timmar/ vecka. Fick aldrig heltidsjobb. (och tur var väl det...) Hade det rätt bra. Träffade kompisar, gick på fester och hade ofta middagar hemma i vår mysiga lägenhet. (året därpå blev vi gravida med vår äldsta dotter)

20 år sedan... (1988)
Jag var 17 år. Gick första året på gymnasiet, samhällsvetenskapliglinje. Livet lekte. Hade mest kärleksbekymmer förstås. Åkte med föräldrarna till USA, tre dagar i New York och en vecka i Florida. (andra gången vi var där)
Jobbade extra i vår lilla livsmedelsaffär i Romelanda (där jag är född) Tyckte det var skittråkigt, ville hellre vara ute med kompisar. Började ta körlektioner på hösten.

25 år sedan...(1983)
Jag var 12 år. Var väl medel i allting. Hade dåligt självförtroende och nu i efterhand är jag arg att ingen (lärare) kunde ha "fångat upp mig" och sagt åt mig att "jag var bra". Bodde hemma i Romelanda med mamma och pappa, en trygg och lugn uppväxt. Många kompisar i området. Jag har inga syskon så jag fick roa mig själv många gånger. Tyckte det var tråkigt att vara ensamt barn. Var mest avundsjuk på andra som hade stora familjer. Idrottade en del, fotboll och gymnastik.

Tja, här är mitt liv i kortform. Intressant faktiskt. Maken kom och läste över axeln på mig och han blev lite rörd över det jag skrev, hihi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0