Mera latlördag!

Sitter på altanen med laptop och zippar på ett (eller har det blivit två, tre?) glas vitt vin.

Vi ska snart gå in och titta på en dvd. Tänkte att jag kanske ska börja ge lite omdömen på filmer, eftersom jag/vi tittar på så mycket filmer (får låna med mig gratis från jobbet)

I dag ska vi se "Arn" och en annan som jag inte kommer i håg namnet på.

Här kommer några andra filmer som vi har sett nyligen...

I´m legend (Will Smith)


FILMINFO/RECENSION 2009 har människan hittat ett botemedel mot cancer. Tre år senare har en annan sjukdom utplånat hela mänskligheten. Nästan.

Ensam på New Yorks gator vandrar Robert Neville (Will Smith), immun mot det hemska virus som slagit ut hela civilisationer. De flesta dog omedelbart, medan en liten procent var precis som Robert immuna. Dock klarade de inte kampen mot dem som tog emot smittan och utvecklades till hemska monster, med en blodaptit som får Dracula att se ut som en lekfarbror. Robert, vars enda sällskap är hans hund överlever genom att plundra lägenheter och jaga rådjur vid Times Square. Fast besluten att hitta ett botemedel kämpar Robert inte bara mot sitt psyke, utan också mot det faktum att de smittade monstrena han försöker bota, gör allt för att döda honom.

(http://www.moviezine.se/filmsidor/i_am_legend.shtml)

Mitt omdöme:
Först verkade filmen spännande och jag trodde det var en film för mig. Men efter en stund blev den "för mycket". Varelserna eller monsterna som senare dök upp i filmen var alldeles för overkliga. Jag är allergisk mot alltför dataanimerade. Jag tycker annars Will Smith är en väldigt bra skådespelare och de flesta av hans filmer är bra.

Mitt betyg blev: 2 (av 5)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0