Polispådrag...

Var förbi jobbet en sväng på kvällen och jag och kollegan stod och pratade lite då en mysko man kom in. "Men", sa jag. "Han måste vara påverkad eller nåt". Han var inne och snurrade en gång. Sedan kom han in igen och jag är nästan hundra på att han stoppade en godispåse på sig och försvann ut. Utanför höll han och en annan snubbe på att greja med en bil som inte ville starta. "Men, herregud, han ska väl inte köra, eller? Ska man ringa polisen?" sa jag. Vi stod någon minut och tittade på männen som höll på utanför då det plötsligt svänger in en polisbil på området och två polisen kommer in och ska handla godis. Hur höga är oddsen egentligen? Jag sa till poliskvinnan att de skulle kolla upp den mysko mannen för han verkade drogad. Rätt som det var så fick han igång bilen och tänkte dra därifrån och då fick poliserna bråttom och hakade på.  Säkert en 20-30 minuter efter fick vi se att polisbilen körde mot stan igen med den mysko mannen i baksätet, hehe... Det händer allt grejer här i vårt lilla samhälle... ACTION!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0