Jävla tåg!

Var hemma och slappade i dag med lilleman och M. Bestämde oss för att åka och hälsa på Milla så att våra små kottar kunde få leka och vi mammor tjata lite... Eftersom bilen inte var hemma idag så skulle vi premiäråka tåget dit. Det ska bara ta ca 7 minuter så det är väldigt bekvämt...

Stressigt som f-n när vi skulle ge oss av. Fick tillsist bestämma mig för att cykla till stationen via macken för att köpa busskort. Pust och stön!! Bara 8 minuter kvar till tåget ska gå. Ner till tappen, ner med Albin från cykelsitsen, in på tappen...
"Har ni busskort?"
"Nej, tyvärr de är slut..."
"Aaaargghhhh"
I med lilleman i stolen igen.... och så iväg.
Framme vid stationen är det bara en minut kvar till tåget ska gå, alltså hinner jag inte köpa busskort (som man kan åka tåg på också)  Ställer mig och väntar tillsammans med tre andra personer.

Inget tåg...

Klockan går...

Inget tåg...

En går och frågar vart tåget är någonstans.
Det är inställt får hon höra.
Det kanske ska komma en buss och köra oss istället.
Vi går till busstationen.
Väntar...
Ingen buss...

Det går en timma och Albin är besvärlig. Han vill hoppa på alla andra bussar som kommer in. Han har sett fram emot att få åka först tåg och sedan buss. Och få fika med Amanda. Men jag inser att jag inte hinner vänta längre eftersom jag bara kunde vara iväg ett par timmar.

Albin och jag cyklar hem igen.
Ringer Milla och säger att vi kommer en annan dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0