Mamma strejkar snart!

Jag vill så gärna ha det fint och undanplockat hemma, men hur mycket jag än slänger ut, så kommer det fram ännu mera!! Förstår inte hur? Barnen drar fram så oändligt mycket saker, jag bara plockar och plockar. Så fort någon har kommit hem från skolan/träning eller jobbet (säger inte vem...) så har man hela golvet fullt av väskor och skor. När barnen har kompisar hemma på besök har man ännu mera väskor och skor på golvet, för alla kompisarna gör som mina barn och slänger sakerna precis där de står...Grrrrrr!

Jag sa i går att "Nu får det bannemig vara nog! Jag vill att ni sätter in smutsiga disk i diskmaskinen efter er. Det är ju bara jag som ställer in (och maken ibland). Men jag är såååå trött på det.... Och är maskinen full av ren disk så får ni först plocka ur den och sedan ställa in smutsigt. Förstår ni?"


I morse:

Jag:
"Happappapp, hörredudu.... det är bara att skölja ur flingtallriken och sätta in i maskinen..."
Sonen: "Just de ja...
               .............. Meeeeen, måste jag plocka ur allt nu eller? Jag har ju sååå bråttom" (skulle på fotbollsskola)
Jag: "Hmmm, ja, egentligen ska du ju det..."
Sonen: " Men jag hinner inte det nu" *ser på mig med bedjande ögon*
Jag: "Okej då, jag får väl göra det dårå..." (F-n också... det funkar ju inte...)


Åh, vad jag önskar att jag var lika pysslig och ordningsam (?) som tex den här bloggerskan: http://www.mama.nu/blogg/spets-och-snor/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0