Avstämning!

Hade tänkt att vara i skolan tidigt för att sitta med mitt arbete. Men kom på att diskmaskinsreparatören skulle komma någon gång under dagen. Jomenvisst, han ringde och meddelade att han kommer mellan kl 11-13. Perfekt, då fanns det ingen tid till att åka in då! Men efter lite "snyft snyft" så erbjöd maken sig att åka hem en sväng.

Inne i skolan är vi ett gott gäng som sitter och jobbar med våra bilddagböcker. Det är jättemysigt och jag önskar nästan att det inte ska ta slut. Det är första gången under mina snart 3 år som student på lärarprogrammet jag känner att det är roligt.

Hem från skolan och åkte nästan direkt till affären för att göra veckans handling. Nya recept medför nya ingredienser, gärna lite svåra som nästan inte går att hitta...idag, jordärtskockor. (de hade bara ekologiska, svindyra), havregrädde, havrekli och kumquats.Allt registreras med självscanning för att slippa stå i långa köer. Fullproppad vagn, tre papperskassar + en plastkasse, alla fullknökade. Bråttom hem, dottern ska på fotbollsläger om 20 minuter. Vad händer? Jo, avstämning. Det innebär att de gör stickprov och jag får snällt lasta upp allt igen på bandet. Pust och stöööön! Men stressgråten i halsen nästan kastar jag upp allt på bandet. F-n, känner mig besviken, samtidigt som jag förstår att de måste göra sådana här kontroller. Men varför just på mig, i dag, nu???? Givetvis hade jag glömt att scanna in min allra sista post, en godispåse jag fyllde strax innan jag ställde mig i kassan...*skäms på mig*

image209

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0