Helgen som gått...

Måndag igen!!! (Vad gjorde vi egentligen i helgen?)

Lördag: Egentligen har sonen innebandyträning tidigt på lördag morgon och det är oftast maken som får "offra" sig och åka iväg, medan jag ligger kvar i sängen. Jag är visserligen med i sängen och dirigerar sonens så han hittar alla träningskläder. De är knappt jag hinner tvätta dem mellan aktiviteterna så de ligger antigen i smutstvätten, eller i tvättkassen... eller hänger på sträcket. Bara att titta på de ställena, men ändå är de svåra att finna...?! MEN i lördags ville sonen inte gå på träning för han hade ont i knät efter en joggingrunda dagen innan.

Maken och jag åkte in till Pingstkyrkans secondhand i jakt på en soffa att ställa ner i källaren så ungdomarna kan ha någonstans att sitta. Men inget napp... Fortsatte till centrum. Gick gatan upp och ner och kikade lite i affärer. Fixade Systemet och slank in och köpte Sushi till hela familjen till lunch... DÅ kom vi på att vi hade missat att köpa Farsdagspresenter till våra pappor... Fick rusa tillbaka. Det blev böcker till svärfar och en tröja till min pappa.

På kvällen spelade sonen bandymatch. Det var första matchen på stor plan (11-manna). Tyvärr fick de däng. :-(

Söndag: Upp tidigt, innebandymatch! Grannen och jag passade på att gå med stavarna en timma innan matchen. (något motvilligt, eftersom vi båda känner oss lite krassliga). Den här matchen gick lite bättre... Vann med 12-2!

Albin, Patrik och jag åkte sedan in till stan och gick på bio. Vi såg "Mamma Mu och kråkan". Premiär för Albin. Vi hade köpt en stor popcorn och två drickor som vi hade satt i armstödet vid säterna. Albin mumsade popcorn och böjde sig fram och slurpade dricka mellan varven. När drickan var slut meddelade Albin att: - Jag vill åka hem! Hihi... Men vi satt kvar och han var tyst. Filmen jag tyvärr lite tråkig. Älskar Mamma Mu böckerna annars, men filmen var tam... (ursäkta)
Efter bion hade vi en halvtimma på oss att gå i några affärer utanför. Vi hamnade på Indiska och maken (!) shoppade loss på ljusstakar och kuddar... (inte mig emot...hehe)

På kvällen var det middag hemma hos svärföräldrarna. Rådjur, potatis, sås, kantareller och grönsaker. Efterrätt och fika! Yummie!! Maken skulle åka in till jobbet efter middagen, så jag fick dricka vin! (annars var det ju Farsdag, så jag hade fått "offra" mig...)

Tja, en händelserik helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0