Pigga tonåringar...

Hmm, det märks att dottern har gått in i en ny fas här i livet... "Tonårsfasen"...

Det är inte längesedan man visste exakt vart hon var på väg och när hon skulle komma hem. Nu för tiden hör man bara att dörren slår igen... Vi sätter tider på helgerna, men hon ringer hem och vill skjuta upp tiden för att "alla andra får ju vara kvar"...

Så också i lördags. Dottern och en kompis (som skulle sova över) gick till en annan kompis kl 21.00. Lite väl sent, tyckte jag men satte en tid kl 23. Kl 23 ringer hon och vädjar om att få stanna längre. ALLA andra fïck ju vara kvar. Det var vuxna där de var, så jag kände mig lugn och va fasen?? Okej... ABSOLUT senast kl 00! Vi gick och la oss och jag hörde att de kom hem innan kl 00. Tysta tassade de omkring på nedervåningen. De äter nog kvällmat, tänkter jag och somnade. Två timmar senare vaknar jag till av att sonen står vid sängen.
 -Var är Matilda? Frågade han.
- Va? Ligger de inte i sängen...
- Nääää.

Jag lyssnar. Det tisslar och tasslar fortfarande på nedervåningen. Vad gör de? Klockan är 02.20! Jag skickar ett SMS till hennes telefon och ber dem att gå och lägga sig. De kommer upp.

På morgonen undrar jag vad de egentligen gjorde på natten... Var de inne på MSN? Nääää, säger dottern. Vi bakade!
Va??? Bakade kl 02 på natten?! Jaaa, vi bakade småkakor...

Tokiga ungdomar!  Men lite imponerande. Sååå tysta och ändå baka? Så tyst kan jag inte ens vara...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0