Bankrutt?

Aja, när jag ändå har kommit in i ett bloggstim, är det lika bra att köra på!

Här kommer ännu en liten anektdot från dagens shopping tur...

På lunchrasten är jag på Swedbank och beställer ett nytt bankomatkort (eller vad det heter?) Betalkort kanske?
Jag bestämmer mig för att beställa ett Visakort i stället för Mastercard som jag nu har. Vi går också igenom och ändra lite konton och jag tittar också på skärman. Ser att mitt CSN har kommit in på kontot... Great!!

Lite senare går jag för att kika på skorna... (läs tidigare inlägg)
Jag ska då betala skorna och drar kortet... "Kortköp medges ej" står det. Va f-n är nu detta?
Jag vet inte vad det kan vara.  *drar kortet en gång till* Samma sak. Expediten säger att det kan antingen vara att inte affären får kontakt med banken eller så har jag inte pengar på kortet. Åhåååå, jag har massor med pengar på kortet, säger jag. (hela CSN finns på kortet, jue) Jag börjar misstänka att mitt kort har blivit avaktiverat på nåt sätt när banktjänstemannen beställde ett nytt. Fick shoppa med mitt reservkort i stället...

Efter det ska jag köpa en present åt dottern och ska dra kortet igen. "Kortköp medges ej" Nääääää, nu blir jag nästan arg. Jag som ska åka på kryssning i morgon och allt. Jävla klantiga banksnubbe... vad hade han tänkt jag skulle betala med tills det nya kortet kommer??????  Tjejen i affären sa att det ligger en Swedbank alldeles bredvid. Jag knallar dit, lycklig över de nya sena öppettiderna, för klockan var lite över 16.

Väl framme vid disken förklarar jag att mitt kort måste på något sätt blivit obrukbart. Hon klickar på datorn och synar noga. - Nää, det är inget konstigt med kortbeställningen, säger hon.
Men se här.... du har jag bara 8,50 kvar på kontot...
-Nähääää, säger jag bestämt. Det har jag inte. Jag har mer!
Hon vänder skärmen mot mig.
-Titta här, (hon pekar) 8,50!
- Jamen, där står ju *****
- Det kommer inte in förrän i morgon. (men syns som framtida insättning på kontot...)

Så jag får snällt vänta tills i morgon. Då får jag mitt CSN!

Kommentarer
Postat av: Milla

Sånt hatar jag... så irriterande o pinsamt att stå där och få "medges ej" o då är det alltid något som man har autogiro på som har dragists...

2008-10-31 @ 20:22:31
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0