Förlåt...

jag har syndat!

Ja, det känns nästan så.

För snart två veckor sedan var jag i stan och shoppade lite. Gick runt och provade skor och så hittade jag skorna med stort S. De var hur fina som helst. Jag provade dem och de satt precis. Inte för små och inte för stora, utan precis... Nu kanske det låter bra, men jag vet av erfarenhet att fötter kan svullna och knölar kan göra vääääldigt ont, så skor som sitter precis är väl inte det bästa att köpa. Både expediten och jag tyckte att de såg alldeles förträffliga ut på min fot. Men jag var klok och gick därifrån med hopp om att jag kunde hitta samma sko någon annan stans i en storlek större. Nu har jag letat i två veckor, i hela Göteborg och på nätet, men ingenstans finns de.

I dag på rasten begav jag mig ner på stan för att bara titta en enda gång till på skorna. Och visst var de lika fina nu som då. Mötte faktiskt min svärmor där i affären (väldigt lustigt eftersom hon sällan är i stan, men det är en annan historia) och svärmor tyckte också att det var fina skor. Jag provade dem också och de satt likadant som förra gången. Men jag tänkte att skor brukar tänja ut sig och då blir de perfekta. Hursomhelst så köpte jag i a f skorna och nu har jag de hemma. Har gått omkring med dem här och de är tyvärr lite trånga. Jag hoppas på att mina fötter var extra svullna efter en lång dag i skolan.

Nu har jag lite ångest över vad maken ska säga... Köpa ett par skor som antagligen inte kommer att passa? Så skulle aldrig en man göra. Jag gömmer dem ett tag till så får jag lite betänketid...

Här är skorna. Visst är de fina?



skorna är från Esprit.

Kommentarer
Postat av: Milla

ååå super fina :-)

2008-10-31 @ 20:17:04
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0