Helgtillbakablick...

Helgen redan över!

I lördags var det träning för Fabian tidigt (som vanligt) och på kvällen var vi bjudna till svärföräldrarna på "skaldjursafton".
Det serverades krabbor (massa stora), hummer, kräftor och räkor. De hade fiskat krabborna själv, men resten var köpta. Tyvärr föll inte krabborna mig i smaken, konstigt för jag älskar skaldjur annars. Inte heller hummern var god. Men kräftorna och räkorna.... Mums!

Efter maten hoppade halva gänget ner i bubbelpoolen utomhus och satt där i säkert en timma i regn och blåst. Jag stannade inomhus och tittade på en film på tv:n istället. Sedan gick vi och la oss. (vi sov över)

Söndag:
Efter en ganska så sömnlös natt ringde klockan redan 7.15 för det var samling till innebandymatchen kl 9 och vi packade oss i väg. Partille fick stryk av Marstrands IBK (oss) med 5-11. Heja!! Fabian gjorde två mål. (Jag tittade bort båda målen...) :-( Sedan fick jag med mig grinige sonen (trots vinst) till Allum köpcenter, men han mjukades upp när han fick lura mamma till att köpa en ny fotboll. På så sätt fick jag titta i några affärer extra.

Idag:
Efter VFU:n samlades vi kurskamrater och hade basgruppsarbete hemma hos Anna-Maria. Jag fick åka ifrån för att hämta lilleman från dagis mitt i alltihopa, men han följde snällt med. Vilket hus Anna-Maria hade!! Ett smakfullt inrett hus från 1800-talet som låg på en av de finaste adresserna här i vår stad. Jag önskar jag hade kunnat ta kort och visat er.

Nu har jag precis tagit ut kakan ur ugnen, den jag ska bjuda "mina barn" i klassen på imorgon då jag gör min sista dag där. (kanske för alltid... Snyft) Jag hoppas att jag få komma tillbaka som vikarie någon gång. Jag har bakat en marängtårta med krisp och choklad-grädd fyllning. Hoppas det smakar!

Hej hej!

Lite bilder från veckan:

Albin med kompisen Amanda



Hihi, vi hade temadagar i skolan; Skola förr och nu... här ser vi några barn i "dumstruten"...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0