Onsdag 5 augusti

I kväll kommer käre maken hem från sin resa. Skönt att ha honom hemma igen. Nu ska vi ta tag i huset och flytten, ja allt som är kvar att göra. Det är inte så roligt att packa själv.

Annars har det inte hänt så mycket här. Det har regnat regnat regnat...
I går gick Sussi, hennes dotter Linnéa, Albin och jag ut och plockade svamp. Jag hittade bara två snigelätna stackare, men Sussi lyckades hitta ett ställe där hon fyllde halva påsen med guldgula kantareller. Och stället låg precis bredvid en gångstig som är väldigt trafikerade mitt i blåbärssnåret, mitt framför ögonen. Att folk bara missar sånt? Hon plockade och var så snäll och delade med sig. Jag fick hälften! Tack!
Det blev två kantarellmackor, en till mig och en till Matilda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0