Skolan börjar idag, trallallallala!

För visst är 10 veckor sommarlov en låååång tid om man är förälder?

Den första månaden jobbade jag och stora sonen var på fotbollsläger. Då var det ganska så lugnt.
Stora dottern märks oftast inte alls. Hon har sovit väldigt länge på morgonen och sedan piper hon ur till nån kompis.

Men sedan (bortsett från när vi var i Boston) så har stora sonen nästan bara suttit instängd på sitt rum och spelat spel online. Knappt att han kommit ner för att äta. Grinig och tvär har han varit (som man kan bli utan syre i ett instängt rum). Det har varit mycket tjat från mig att han ska sluta spela, ut och gör nåt annat osv. När någon kompis kommit sitter de antingen inne och spelar allihopa, men de går ofta ut och spelar lite fotboll också.

Lilleman har varit hemma med mig under hela juli. Det är ganska så jobbigt det med.

Därför välkomnar jag skolstarten idag!

Jag ska köra Matilda till ett läger de ska ha med klassen, övernattning och allt. Skoj!
Fabian har upprop, "öppet hus" i kväll. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0