Söndag 17 augusti

Vi var uppe i hyffsad tid, jag och maken. Men telefonen ringde strax och Matildas fotbollstränare undrade var Matilda var någonstans. Hon skulle spela match om en halvtimma och de saknade henne... Ja, det är sådana där samtal som man INTE vill ha kl 9 på morgonen. Matilda låg förstås och sussade och fick ett bryskt uppvaknande. Men hon var på plats när matchen började. Vi också... Resultatet: 4-0 till oss och Matilda gjorde ett mål! :-)

Sedan åkte vi ut till sommarstugan för ännu mera tejpande. Kompisen Thomas (och hans fru) kom ut och demonstrerade färgsprutan vi ska låna. Sedan var det bara att köra på. Fast det blev bara grundfärg idag och bara i sovrummet, sedan tog färgen slut. Men det blir jättefint, det kan jag redan se.

Svärfar och maken tog sig nästan vatten över huvudet när de skulle få ut den gamla öppna spisen. Den var inte lätt historia. Tung som attan! Men tillslut åkte den ut och vi konstaterade att den var ingenting att rusta upp, utan det får bli en ny.

En fika på altanen...



Jag provmålar olika vita färger. Matt, blankt eller högblankt?



Mycket tejpande och plastande...



Den gamla spisen skulle ut för renovering...


... men vi konstaterade att den var i allt för dåligt skick. Det får bli en ny!


Svärfar hittade en mus som hade krupit upp i en elkontakt. Så här ser en mus ut som har
 fått 220 V genom kroppen...


Kommentarer
Postat av: SweFlo

Nej men fy, stackaren! Jag skulle välja bets till min dotters säng, och jag stod hur länge som helst i affären och skule välja mellan högglansigt eller inte... hur svårt som helst att bestämma mig!

2009-08-18 @ 15:28:06
URL: http://sweflo.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja, visst är det synd om den lilla musen. Men det gick nog fort...Tzzztzzzzztzzzzzz sprakljud



För vår del blev det mittenalternativet, 20 glans. (Varför blir det oftast det i mitten när man väljer?) //Helena

2009-08-18 @ 19:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0