Lost in the traffic...

Tja, Matilda skulle iväg här på ett Luciaframträdande. Till Scandinavian Living Center, där pensionärerna väntade... Men men... med mig bakom ratten är det inte alls säkert att någon kommer fram. Inte för att jag kör så vårdslöst, utan för att jag har lokalsinne NOLL och inte kan jag läsa GPS  heller... Så, of course, så kom vi inte fram. Eller vi kom fram - till slut till den rätta adressen (inte alls den som GPS:en visade). Jag skickade in Matilda i förväg eftersom vi redan var så sena. Men hon kom ut igen och sa att de var i en kyrka någonstans... (!) Samtidigt kom det in på gården där vi hade parkerat en massa utryckningsfordon, (det var väl någon pensionär som hade fått problem med hjärtat) och vår väg blev blockerad. När vi väl kom därifrån hade jag ingen aning om vilken väg vi skulle köra och vi var en halvtimma försenade. Stackars Matilda blev jättebesviken och jag förstår henne... men det kunde väl inte jag hjälpa att de hade flyttat framträdandet. :-(
Vi åkte och shoppade julprylar istället. :-)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Shopping löser de flesta problem, och gör en på bra humör. ;o)

2009-12-09 @ 19:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0