Sverige besök och julafton!!

Äntligen, äntligen blev det den 24:e och våra besökare, dvs svärföräldrarna och min pappa anlände smidigt till Logans flygplats i Boston. Det har varit en pirrig väntan och nu är de här!
Patrik var ute på förmiddagen och fixade de sista julklapparna till barnen. Sedan åkte han för att hämta gästerna. Jag väntade tålmodigt här hemma.
När svärmor ringde från bilen och talade om att de var på väg till huset kunde jag inte hålla tårarna tillbaka.
Vi hade diskuterat fram och tillbaka om vilket datum vi skulle ha vår julklappsutdelning, den 24:e eller den 25:e. Jag röstade på den 25:e för jag trodde de resande skulle vara trötta och jetlaggade. Men jag blev nedröstad. Klart barnen inte ville vänta på sina julklappar... Tänkte inte på det.
Morfar fick äran att gå och köpa tidningen...
Strax därefter knackade det på dörren och Tomten kom!!
Albin var dock misstänksam redan med en gång. Det där var ju inte Tomten...
Det där är ju morfar, sa han efter en liten stund. Nääää, sa vi... Varför tror du det?? Jo, för Tomten har två skägg, sa Albin. Skarpsynt liten pojke är han!
Lite dumt blev det när Albin, som bestämt skulle ge bort nappen till Tomten. Han gick något motvilligt bort till Morfar Tomten och lämnade nappen.
Tomten gick och morfar kom tillbaka efter sin köpa tidning-promenad, dock utan tidning.
Vi dukade upp julmiddagen, Janssons frestelse, köttbullar och prinskorvar från IKEA, mm.
När Albin senare blev trött och kom på att nappen var bortlämnad, så slängde han sura blickar på morfar-stackaren... Det blev inte riktigt som planerat...
Men det gick bra tillslut...
Tomten...
Förväntansfulla...
Sötisar!
Slagfältet efter...
Tomten får en kram...
Jullunchen dagen efter...

Kommentarer
Postat av: Petra

Underbart Kul för er alla!

Ps jag la märke till en Gp del 3 på Julbordet.... typiskt svenskt;)



God fortsättning på er!

2009-12-29 @ 07:41:04
Postat av: Heather KL

Kul!



Om jag var ett barn skulle jag vara rädd av Tomten pga masken... Amerikanska Tomten ser finare ut med låtsas skägg bara... :)



God Jul!

2009-12-29 @ 14:39:07
URL: http://hemmamamma-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Stefan

Hur klarade Patrik att vara utan moster Ann-Sofies juldagsbrunch då?? :)

2009-12-29 @ 19:48:40
URL: http://www.nogg.se/stevick

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0