Onsdag

Börjar man bli gammal nu? Har inte riktigt haft koll på dagarna mer än att jag ska börja jobba på torsdag. Det har varit mest fokus på det. Att jag också fyller år på torsdag har kommit lite mer i skymundan...

Men i alla fall så kom jag på förut att jag faktiskt  fyller år i morgon. Påminde maken om det och han blev lika förvånad han... Det innebär väl då att han inte har fixat några presenter? Äh, jag skiter i presenter. Jag hade några saker jag tänkte önska mig men nu kommer jag inte på vilka saker det var. En kamera (den kamera jag trodde jag skulle få i julklapp) vill jag ha! Annars vet jag inte. Pengar? Tyvärr är det en massa "måste" saker jag behöver införskaffa och jag är rädd att pengarna går till det istället för något fint, onödigt.

Jag har sjukt barn hemma i dag också. Det är förbannat tråkigt. Dessutom är lilleman hemma från dagis idag också. Han "kräver" att man ska sitta ner och leka med honom - hela tiden. :-( Jag förstår inte hans "leka regler". Vi sitter på en bilmatta och kör med bilar. Eller rättare sagt, bilarna pratar och är "levande" liksom. Sen går konversationen typ: "Halloooo, kompis! Hur mår du?"
"Jag mår bra! Hur mår du?"
"Vad heter du, kompis?" (Lyssnar inte på frågan)
"Jag heter Helena. Vad heter du?"
" Ahhh, coool! Jag heter Pokemonbil. Ska vi leka?"
och så kör vi i väg till en lekplats på bilmattan...
¨
Men det är inte alltid vi förstår varandra så lätt...
Om man kör till fel ställe så blir Albin arg. "Nej, inte där", säger han då och tillrättarvisar... *Suck*

Nej, en kopp kaffe väntar. Albin slaggar på soffan och den andra stora spelar Xbox...

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0