Sjuka...

Här finns det magsjuka! Helt utan förvarning, precis efter att han hade vaknat på morgonen i går la Albin den första spyan rätt på golvet. Hade han fått något i halsen? var vår första tanke. Men efter en stund kom kräka nr 2. Sedan ett uppehåll på nästan 8 timmar då vi hann tänka: yippie... var det allt? Det var ju inte så farligt... :-( Men sen har det hållt på. I natt blev det sängklädebyte en gång. Blöjbyte 3 gånger, under stor protest (han är svedd i rumpan av bajset). Jag har som vanligt varit på min vakt vid minsta harklande. Har sovit med ena handen utanför sänget redo att greppa spyhinken... Patrik har snarkat och sovit (också som vanligt). Han hetsar inte upp sig i onödan. Händer det så händer det...

När de stora barnen gick i väg till skolan (Matilda jätte inbillningssjuk) och Patrik gick ner med Albin till tv:n, fick jag somna om en stund... ända till kl 10.30!! Skönt!

Sitter här nu och är såååå uttråkad. Finns ju inget att göra än att köra tvättmaskin efter tvättmaskin. Patrik är fortfarande hemma, undra om han tänker vara hemma och jobba idag? Jag och Albin skulle egentligen träffat en kompis som jag inte har träffat på ett år och hennes två barn. En liten utflykt, som tyvärr inte gick att göra. Det är sååå typiskt när vi hade bestämt en dag innan jag ska börja jobba. Hoppas vi är friska i nästa vecka.

Helgen som gått var i a f lyckad. I lördags skulle jag och Patrik med mitt (extra)jobb till Cabaret Lorensberg. Men eftersom Patrik inte mådde bra fick jag gå själv. Kände sådär för det då, men vilken tur att jag gick. Vilken show! Helt otrolig! Jag satt och diggade, klappade i händer och drömde mig bort. Ville inte att det skulle sluta. Vilka duktiga dansare/ sångare! Ett stort plus, se den!! http://www.lorensberg.com

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Kanske spela lite guitarr hero? städa? planera? Hoppas Albin inte kräks mer nu. Han har inte kräkts sedan vid 2-tiden i natt, tror jag...

Håll tummarna!

För att glömma alla sjukdomar lite vill jag visa hur fina dessa två damer var förra lördagen på väg till en fest!

Matilda och Nellie..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0