baka baka liten kaka...

Nu har jag testat maskinen - två gånger.

Först bakade jag matbröd. Det blev så jäkla gott! Receptet finns bak på en jästblandningspåse för surdegsbröd. Finns i hyllan vid baksakerna (Mjöl och sånt) Alltså, det blev så gott. Albin, som sällan äter smörgås ville ha tre mackor på raken, hihi...

Sedan bakade jag vetesnurror, eller vad man kallar det. Fyllning: mandelmassa, smör och vaniljsocker. De blev goda, men de jäste inte riktigt på slutet, så de blev inte så "fluffiga".

Det goda brödet:


Härlig deg!


Blir goda bullar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt snygga bröd och bullar! Du skulle fått MVG av mig! Kram och grattis till examen.

2009-01-15 @ 21:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0