Lillsemester... forts.

Fredag:
Upp, inte allt för tidigt, frukost på hotellet. Patrik skulle iväg på jobb, så jag tog tunnelbanan till Oxford Street. Gick och shoppade tills fötterna ömmade. Hade lite otur med mina stövlar. När jag var i en affär och provade ett par skor och skulle sätta på mig mina stövlar igen, så fastnade dragkedjan i den där skinflärpen som sitter mellan dragkedjan och huden. Kedjan satt som berget och jag fick be om en sax så jag kunde klippa bort "f'lärpen". Expediten såg skeptisk ut och sa att han inte ville vara ansvarig för om stövlarna gick sönder. Jag sa att jag klipper själv! Jag fick till slut ner kedjan, men där satt den. Jag fick helt enkelt ta på mig mina nya skor (med högre klack, pumpsliknande) och gå resten av dagen i dem. Det var inte allt för skönt att gå i dem så mycket.

På kvällen efter en lång dag med shopping mötte jag upp Patrik och vi träffade hans kusin Alberth med tjejen Anna för att ta en  bit mat. Alberth och Anna bor och jobbar i London för tillfället. Vi gick till en skitfräck restaurang som var helt otrolig!! Jag har aldrig sett på maken till modernisering... Maten var helt otrolig den med. Har inte ätit så god mat på läääänge!

Efter det gick vi till Hilton London, ett hotell där det finns en bar längst upp som har en utsikt över hela London. En drink där och sedan tog vi taxi hem till hotellet.

Lite bilder:

En fräck bil jag bara var tvungen att ta kort på...


Piccadilly circus by night...


Här är den fräcka restaurangen. Själva bordet är som en datorskärm. Man "musar" med fingret i den runda nersänkta hålet. Där kan man klicka på olika alternativ, läsa om maten och se hur den ser ut...


Man kan se vad kockarna har för sig...


Man kan se hur maten ser ut (se på tallriken)




Pilgrimsmusslor                                                  sushi
       

Den jättegoda maten... köttet bara smalt i munnen. Det är "spicy" chokladsås till...



här kan man läsa...


Glada i hatten, jag och Anna...


Om man får långtråkigt kan man utmana sitt bordssällskap i "sänka skepp"... (jag förlorade)


Restaurangen hette...


utsikten från baren... Svårt att få det bra... "London eye", den runda blåa ringen till höger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0