Måndag 27 juli

Kom i säng i hyffsad tid igår men barnen har inte fått någon ordning på sovtiderna. Fabian satt hela dagen igår och spelade nåt tv-spel online. Han var bara nere och åt, typ. När jag gick och la mig vid 23.30, så slutade han att spela och kom nog på att han var hungrig, men han vågade inte gå ner och äta. Matilda kom hem från en kompis vid 00-tiden och då passade Fabian på att gå ner och äta. De satte på Vänner- DVD:n medan de åt och sedan satt de och garvade högt. Jag försökte sova men övervägde ett tag att gå ner och titta jag med för jag är barnsligt förtjust i Vänner... Men, nej... någon gräns får det väl vara...

La fram träningskläderna innan jag la mig igår och satte klockan på 8. Men när den ringde så var jag jättetrött och så hörde jag hur regnet smattrade mot rutan. Så valet var enkelt... soooovmorgon!

Vaknade igen vid 9.30-tiden. Skakade liv i ungarna, som givetvis var ännu tröttare...

Pappa ringde på fm och undrade om vi skulle fika. Någon timme senare kom han förbi med fikabröd. Trevligt!

Sedan skickade jag Matilda till affären med en matlista. Hon tog lillebror med sig till affären. Jag passade på att para ihop strumpor och städa lite. Matilda kom tillbaka och jag synade kvittot. (för att ge henne de pengar hon hade lagt ut)
Kunde konstatera att det är en miljömedveten tjej vi har. Ekologiskt för nästan hela slanten...
-Ekologisk Falukorv- dyr!
-Ekologisk flytande honung-jättedyr!!

Hihi... Matilda är honungsmissbrukare så jag bannade henne att hon inte skulle klämma för hårt på den här tuben (eller vad det nu är) Utan jag hoppas den räcker minst en vecka...

På kvällen kom min f.d arbetskamrat och vän hit och fikade. Det var skönt att få prata av sig lite. Lilleman var jättejobbig ett tag men tillslut somnade han och jag fick lite lugn och ro.

Förresten... måste berätta om familjen S-G som kom hem från USA igår. Vet inte när de la sig i går men Anna berättade att de hade vaknat i dag och låg i sängen på övervåningen och gissade vad klockan kunde vara. Kanske runt 9.30 eller 10.00, trodde de. Sedan gick de ner för att titta efter... Då var klockan 15.45!!! Anna ringde mig 15.55 och var helt förtvivlad! De skulle få främmande kl 18 och så vaknar hela familjen kl 15.45! hihi.... Panik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0