Lördag 23 maj

I dag hade Patrik en ledig dag, så vi åt frukost på vårt favvoställe och sedan gick vi ut för att shoppa till barnen. Först hamnade vi på "Old navy", där vi har storhandlat förut. Jisses, va mycket folk det var där. Tror halva New York var där! De sålde ut "flip-flops" där för 1 dollar (vanligtvis 2 par för 5 dollar). Folk var som galna, stod och rafsade åt sig massa skor. Kön till kassan ringlade sig runt i lokalen. Patrik ställde sig snällt i kön och jag fick lov att lämna butiken för att gå till en annan affär. Jag gick genast till Sephora och köpte mig en ögoncreme från Clinique. Sedan till Macy´s där Patrik kom efter mer än en timma i kön på Old Navy. *Puh!*

Vi drog på stan i flera timmar och hittade mycket fina kläder till barnen och till våra barnvakter. Trötta och med ont i fötterna gick vi till hotellet, bytte om och gick ut igen för att ta en  bit mat. Hittade ett schysst ställe på Broadway. Vi fick bord vid fönstret mittemot en teater där sceningången vette mot restaurangen. Så där satt vi och åt och tittade på när folk stod utanför teatern och väntade på att få autografer från någon skådespelare. Ni skulle sett den portionen jag fick in. Jag beställde hamburgertallrik med French fries och lökringar (som jag valde extra för de såg så små och goda ut på bilden). Hamburgaren var väl i normal size, men French friesen var jättestora och för att inte tala om lökringarna. De var gigantiska. Jag åt faktiskt inte upp en enda. Det gick bara inte...

Mycket shoppat blev det!



Det är tröttsamt att vara på stan...



Fint blomsterarrangemang på hotellet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0