Duktiga killen!

Ni får ursäkta här, men jag har lite bloggtorka. Ingen riktigt ro och inspiration att skriva. Patrik är borta mycket under veckorna och livet går i 120.
I lördags var vi på IKEA och köpte det sista (?) stora, dvs möbler till sovrummet. Jag fick tjata till mig precis det jag ville ha (Patrik tyckte vi skulle ta ett billigare alternativ, som inte ens var snyggt) Nej tack! Inga fula möbler här bara för att vi kanske inte ska stanna mer än ett år. Vi ska ju ta hem möblerna sedan och de passar utmärkt i sommarstugan. :-) Tur att man är född envis.
Söndag:
Skypade med kompisar hela morgonen. Patrik och Fabian åkte iväg och klättrade på klättervägg. Sedan åkte Matilda och jag till Lexington för Matilda skulle träna med Luciatruppen som Swea-föreningen har. Kul att träffa en massa svenskar.
Måndag: Frukost med Swea- mammor och en massa barn. Albin hade många killar och tjejer i ungefär samma ålder att leka med den här gången. Frukosten var underbar, fick gott bröd och riktigt kaffe!!
Tisdag: Första "riktiga" dagen på dagis. Tänkte jag skulle köra det amerikanska racet och lämna Albin själv med en gång. Han gillar ju andra barn och gillar att leka i grupp, så varför inte? I går var han jättepositiv, men i morse var det inte lika roligt Inte att han var ledsen, men lite ängslig. Vi packade matsäcken med gott och det var ju spännande. Väl där klängde han och ville inte alls vara med på samlingen. De går till lekplatsen efter samlingen (innan lunchen) och jag följde med dit. Där sa han att "mamma, du kan gå nu". Lilla söta plutten! Så jag gick. Åkte och tog en frukost i närheten. Sedan åkte jag tillbaka och smygtittade på dem när de gick från lekplatsen in till dagiset igen. Albin fick gå först och hålla ordning på ledet. Det skötte han utmärkt. När jag såg att det funkade, så åkte jag iväg igen och kom tillbaka kl 13. Allt hade gått så bra så. Han fick så mycket beröm för att han var "such a good listener!".
Hoppas det går lika bra i morgon.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Helt rätt att köpa fina möbler! Vi gjorde misstaget att köpa det billigaste (nästan. Trodde vi skulle vara här ett år) och nu när vi kanske blir kvar här i ytterligare 3-4 år så känns det inte lika skoj.



Hej förresten! :)

2009-11-18 @ 15:26:12
Postat av: Helena

Hej Gabbe!

Kul att du har hittat till min blogg.



Berätta lite om dig själv! Vart bor ni och varför är ni här?



//Helena

2009-11-18 @ 15:42:32
Postat av: Gabbe

Hej igen :)



Vi bor i en förort till Philadelphia, min sambo blev förflyttad hit för 1,5 år sedan och vi är ursprungligen från Göteborg. Får se hur länge vi stannar här... från början tänkt att vara här 3 år (vi gav oss själva ett år till en början för att se om vi trivdes) men vi får se!



Skoj att läsa din blogg och känna igen sig, mycket är likt den första tiden i nytt land.



Hoppas ni har lika fint väder som vi har här, 13 grader och sol :)



//Gabbe

2009-11-18 @ 17:36:07
Postat av: Helena

Hej!



Kul, vi är också från Göteborgstrakten.



Vi har också, som du säkert redan har läst tänkt att ta ett år först och sedan bestämma. Vi vuxna vill så gärna stanna längre men det hänger lite på barnen. Svårt beslut faktiskt.



Vi har underbart väder!

//Helena.

2009-11-19 @ 02:34:24
Postat av: Elionor

Hej Helena! Vilken bra blogg du har! Har läst den ett tag, men nu fått tummen ur att svara dig också. Hoppas att ni trivs bra trots den stora omställning som det innebär. Att vara på semester är en sak... Men visst är det en charmig stad. Vi bodde i Brockton som ligger ca. 30 min söderut från centrala Boston. Var befinner ni er? Passerade IKEA från highway dagligen men hann tyvärr inte med ett besök.

Vi har regn och rusk i Göteborg, 10 grader ca. Fast igår upplevde vi en varm och solig dag. Det tuffar på i Svedala också och nästa helg är det redan första advent med allt vad det innebär.

Ha det bra!

Kramar Elionor

2009-11-21 @ 18:25:36
URL: http://butterflymom71.blogg.se/
Postat av: Helena

Halloj tjejen!



Skulle ju ha svarat dig för längesedan...

Vi bor i Newton, ca 25 min väster om Boston. Vi har IKEA 25 minuter från oss. Brockton har jag aldrig varit i. ;-) I centrala Boston har vi bara varit i en gång sedan vi flyttade hit. Det finns liksom ingen tid.



Vårt väder har för det mesta varit ganska så varmt och soligt. Men nu verkar det som om vintern kan komma snart, men det ska bli mysigt det också. Undra hur det är att köra här på vintern...



Vi trivs bra, men det är fortfarande upp och nergångar. Barnen börjar komma igång nu med skola,fritidsaktiviteter och kompisar.



Nästa vecka ska vi få uppleva Thanksgiving, och vi har planer på att ta en tur till N Y då om vi får tag i hotell, vill säga...



Kram på dig!



//Helena.

2009-11-23 @ 03:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0