Swosch, swosch...

... det var helgen som svischade förbi...
En liten resumé av halva veckan som gått.
Onsdag:
Över förväntan bra att lämna på dagis idag. Albin började leka med två pojkar och då sa jag "hejdå" och gick. Inga tårar.
Åkte iväg och gjorde lite ärende. Köpte en kaffebryggare (äntligen) och handlade. Men där missberäknade jag tiden lite och kom försent för att hämta på dagis... lite pinsamt, men det gjorde inget, sa de... Fröken var helt i gasen av iver att få berätta om hur duktig Albin hade varit. De hade gjort en saga och alla barnen skulle säga varsin mening. När det blev Albins tur föreslog fröken att han kunde avsluta sagan genom att säga "The end" och då sa han "The end"... hihi, visst var det gulligt?
Tordag:
Lämnade Albin på dagiset och trodde det skulle gå lika bra som dagen innan. Men, se det gick inte... Jag dröjde mig kvar liiite för länge och då blev han ledsen. Hörde hur han snyftade bakom den stängda dörren... Men jag litar på fröknarna att de kan sin sak. Patrik jobbade hemma på f m och jag lämnade honom vid tåget innan jag hämtade Albin på dagis. Albin och jag åkte till affären för att handla lite. Men det är inte att rekommendera att ta med trötta barn, direkt efter dagis till affären... Där säger han att han är kissenödig och vi ställer vagnen och går till toaletten. Där blir han rädd för toaletten (vissa toaletter spolar av sig själva, ibland "mitt i" toabesöket...) Han trodde att toan skulle spola helt plötsligt. I varje fall så skrek Albin i högan sky och jag såg ju hur kissenödig han var så jag försökte lirka... plötsligt knackar det på dörren och en ängslig anställd frågar hur det är. Hon står också kvar för att liksom kolla (kändes det som) att jag inte gjorde mitt barn illa... vilket hon säkert trodde... Stressad som man blir i sådana situationer blev jag irriterad på kärringen och fräste till. Albin slapp att kissa... vi gick tillbaka in och handlade men kom ut med hälften av det vi skulle ha...
Fredag:
Lediga, och vi tog det lugnt... eller?
Till frisören med Albin. Det gick kanon...
Klubba och ballong efteråt... Så ska det vara!!


Sedan gick vi till affären igen för att, tja... köpa det som vi inte gjorde igår. Där inne blev Albin sådär 3-årstrotsig igen och gick igång... han blev arg för att jag inte ville köpa nån "Blixten Mc Queen" pryl och skrek till och vips tittade samma kärring som igår fram bakom hyllorna... Attans!!
Men det gick att avsluta handlandet.
Vi gick mot kassan och betalade.
Som vanligt när man handlar här får man varorna i sjuttioelva plastpåsar, typ mjölken i en plastpåse, bröden i en påse, äpplena morötterna och tvålen i en påse osv... Handlade för 400 kr och det blev 7 påsar!
DÅ, när jag var färdig kom jag på att jag hade parkerat bilen långt bort.
Och 7 påsar är jobbigt att bära
+ en 3-åring
+ ont i ryggen...
Hmm, fick be en anställd att vakta mina påsar så jag kunde gå och hämta bilen... *suckar*
Lördag:
Efter frukosten här så åkte vi i väg hela familjen för lite utflykt. Först åkte vi till en affär som en av mina läsare här på bloggen jobbar i. Hon själv var inte där just då men vi tittade in ändå. Det var en affär som är säsongsbetonad. Nu var det fullt av julgranar, dekorationer och en massa annat fint att titta på. Hur vår julgran ska se ut har vi inte ens tänkt på... så det blev bara några fina julgranskolor som dottern ville ha på sitt rum.
Sen åkte vi till en stor Outlet, samma som vi var på i somras när vi var här och hälsade på. Vi köpte upp oss rejält. Barnen fick välbehövliga kläder. Matilda fick vinterjacka och stövlar. Hon köpte ett par UGG:s som alla, jag menar ALLA ungdomar har här. Själv tyckte Matilda de var fula när vi precis hade flyttat hit, men nu har hon ändrat sig. Jag och Patrik köpte också kläder. :-)
Kom hem sent och körde Matilda direkt till en kompis som hon skulle sova över hos. Köpte pizza på vägen hem. Tog datorn med oss till sängen och tittade lite på några program innan vi slocknade.
Söndag:
Sov länge. Långfrukost. Skypade med några vänner. Hämtade Matilda. Matilda till Luciaträningen i en annan stad. Stressade dit. Begravningsprossesion på vägen med säkert 50 bilar och en massa poliser. Svor åt att behöva åka igenom två vägtullar på vägen dit. Förstod inte hur jag skulle göra i vägtullen. Ville byta fil till en bemannad fil, men det tyckte inte tjejen i bilen bakom... Grrrr!
Kom givetvis sent till träningen...
Men blev glad igen när jag såg huset jag hade kommit till. Åhhh, mitt drömhus! Ett riktigt "New England hus"!
På hemvägen, två vägtullar till och en oförstående tant i kassan. Har de ingen förståelse för "nykomlingar/ev turister i den här staden?
Så det här var vad som hänt kortfattat den här veckan...
Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0