Fredag 23 oktober

I går sken solen från en klarblå himmel och temperaturen steg till strax över 20 grader. Härligt och lite konstigt. Färgerna här är så starka och fina. Gult och orange!
Min dag bestod i att flänga runt i bilen (som vanligt). Först bort till Volvohandlaren John O´Brian som lovat att fixa det sista med bilen, en liten lapp som ska sitta i framrutan. Den visar väl att bilen är godkänd, typ besiktigad av en verkstad och får lov att köras i trafiken. *Puh* Har kört några dagar olagligt, alltså utan lapp i framrutan och blivit lite svettig varje gång man mötte en Polis. Och det finns gott om Poliser här. Den lilla trippen till Volvo tog drygt 2 timmar, då jag och Albin kikade lite i affärer och fikade utomhus i solen.
Sen till banken för frågor: Hur sjutton tar man ut pengar på "Bankomaten" och från vilket konto dras pengarna...? Tänk att det som är så självklart hemma i Sverige inte är det här.
I går var det "early release" från skolan, alltså de slutar ibland kl 11.30. Varför exakt det är tidig hemgång får jag ta reda på till en annan gång. Matilda och några tjejer gick till centrum och åt lunch. Sen följde hon med två tjejer hem, så det blev hämtning där. Fabian gick direkt hem och satte på sitt X-box. Vad annars?
Hemma, matlagning och läxor, läxor, läxor... *suckar*
Det är Patrik som står för matteläxorna, eftersom jag är helt puckad när det gäller matte. Det innebär att han och barnen sitter hela kvällen (jag överdriver inte), vid köksbordet och jag och Albin måste vara tyyyyyysta. Men Albin är i värsta trotsåldern och vill inte alls vara tyst. Jag suktar efter lite "fri tid" och är jätte irriterad. Tycker jag aldrig får vara själv. Alltid en treåring i hasorna...
Har ringt Montessori idag. De ska snart ringa upp igen, men jag pratade med en lärare där och hon sa att de inte har platser just nu, men det KAN ju hända att det flyttar någon och då kan det bli plats. Ska se nu när de ringer om man kan snacka till sig en plats i a f...
Annars nu ska jag svira om lilleman till kläder och försöka komma ut till en lekplats. Det har blivit dåligt med det för stackarn...
Hej hej!

Kommentarer
Postat av: petra

hur ligger barnen till i matten jämnför med boston- Hemma?

Det har egnat och varit höst väder här hemma och livet lunkar på med Träningar... har fullt upp så inget FB för mig ..... kram

2009-10-23 @ 19:53:42
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Varför har ni flyttat till USA?



Hur länge stannar ni?

2009-10-24 @ 16:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0