Tisdag 20 oktober

Första natten som gräsänka avklarad. Var bara liiiiite mörkrädd. Det är så konstiga ljud här om nätterna. Det bankar i ett element nere i källaren så högt att jag vaknar av det... Lite scary... Men det var bara att bita ihop och låtsas som ingenting. Man vill ju inte skrämma upp barnen... ännu mer.
Maken var i Washington över natten så det blev tidig uppgång för min del. (Brukar låta maken gå upp först och fixa frulle). Det är lite krångligt på morgonen, speciellt om man är ensam. Matilda börjar 7.40 och Fabian börjar 8.00, så först skjutsar vi Matilda och sen tillbaka för att köra Fabian. Och så lilleman som var såååå trött i morse, stackarn.
Efter frukosten ringde Albins gamla dagis upp via Skype. Det var verkligen roligt att prata med kompisarna hemma. Fast Albin blev lite generad och sprang och gömde sig. Vilken fantastisk uppfinning Skype är förresten...
Albin och jag åkte till shoppingcentret för att titta på vinterjacka. Det blev två småbord, bordstabletter, bakform, gummistövlar (till mig), bok och kläder till Albin i stället. Fast i dag har det säkert varit 16-17 grader, så ingen vinterjacka behövs än på ett tag. Men bäst att passa sig. Det kan slå om fort. (Det snöade ju i lördag...)
Fotbollsmatch för Matilda i em. Snackade in mig hos några föräldrar där. Kul att man börjar lära känna några här nu. :-)
Maken hemma här igen. Han har suttit med barnens läxor hela kvällen. Not a piece of cake... Usch!!

Kommentarer
Postat av: petraso/lilla Petra

Det verkar vara tuffa läxor för barnen och patrik.... och Du som Chaafför och sambandscentral!



Ps Sprang på Eva från Konditoriet på Kvantum tiden hon kände igen mig och hejade och frågade vad du gjorde nu för tiden..... Hon blev rätt förvånad och bad mig Hälsa till er!



har inte fått postat Något ännu men det kommer......

Kramis

2009-10-21 @ 08:00:44
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej Petra!

Ja, det är tufft med allt, särskilt med läxor. Man förstår ju bara hälften själv...

Vad roligt att du träffade Eva. Hon har jag inte sett på säkert 7 år.



Väntar med spänning vid postlådan, Petra!

Kram!

2009-10-21 @ 14:16:35
URL: http://butterflymom71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0