Tisdag 6 okt

Oj, vad dagarna rusar iväg.
I går hade vi satt klockan i god tid, men givetvis ringde den inte så det blev panik istället... Typiskt!
I väg till skolkontoret här i stan för inskrivning. Det var en massa papper att fylla i och Matilda och Fabian fick göra en läsförståelseövning för att se hur mkt engelska de har med sig i bagaget. Det är så himla bra här för de sätter in extra engelskahjälp för de som inte har engelska som modersmål här. Tänk i Sverige så skulle det säkert inte finnas sådana resurser för alla som behöver. Besöket där tog ett par timmar. Trötta och med nästan ingen frukost i magen (stressig morgon) så åkte vi till Subways och tog varsin jättemacka!
Fabian krasslig, lite feber och hosta. Hem med de stora barnen. Jag och Patrik åkte ut på stan igen för att fixa lite saker.
Först banken för att öppna bankkonto här. Inte alldeles lätt när man inte finns i ngt system ännu. Men vi fick varsitt kort, men måste vänta 3 månader innan vi kan få någon kredit. (tror jag det var)
Sedan åkte vi till bilfirman igen. Patrik skulle in och pruta på Volvon vi tänkt köpa. Jag och Albin satte oss på ett Café i närheten för att fördriva tiden lite. Efter en l å n g stund orkade vi inte vänta längre och gick dit. Säljaren pratade och pratade. Vi hade sett en likadan bil någon annanstans mycket billigare. Säljaren tyckte (på allvar) att vi skulle kolla upp den bilen och ta den istället, för han tycker inte att vi ska behöva förlora pengar på bilaffär om vi åker hem om ett år... Väldigt schysst!
Men det blev inget köp idag. Jag längtar efter att få ge mig ut i Bostontrafiken (känt för att de kör så dåligt, tydligen) för man är ganska så låst här utan bil. Den bilen vi har haft nu är en gigantisk pick-up. Motorhuven räcker upp till armhålan på Patrik...
Efter Volvo åkte vi för att handla lite mat. Hmm, inte det lättaste. Dels är affärerna jättestora, sedan ser inte förpackningar likadana ut. Det tog också väldigt lång tid. Barnen hemma ringde flera gånger och undrade var vi var. Kl 20.30 var vi hemma... (Albin var med oss)
Då gjorde vi mat och tittade på Vänner på datorn. (Fortfarande ingen tv)
Nu är det frukost!
Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej Helena

Later som om du haft fullt upp nagra dagar ! Men jag maste saja att jag ar imponerad av allt du fatt gjort. Grattis till flyttern till Boston.

Sjalv ar jag gift med en amerikansk man har och bor soder om Boston sedan 9 ar tillbaka. Jag ar 2 barn och har varit hemma med dom hela tiden.

Ar det nagot du funderar over sa ar det bara att fraga. Hoppas jag kan vara till hjalp med nagot!

MVH Helena N

2009-10-06 @ 18:32:20
Postat av: LottaTobbe

Halloj.



Vi hittade din blogg och blev så glada. Det verkar som om ni kör på i samma höga tempo som innan flytten. Kul att läsa om allt som händer.

Philip blev jätteglad över att kunna spela live med Fabian på Xbox. Jag tror inte han förstod hur det kunde fungera. Att Fabian verkligen var där???

Killgänget, (nils,albin,oscar) sov över hos phille i helgen. Vi föräldrar tror att de alla har tagit Fabians flytt hårt. Några tårar har säkert kommit i smyg. De har visat sig lite deppiga och behövde komma ihop och träffas. I Söndags spelade de sin första 11manna match mot hermansby. De spelade 3-3 trots att halva deras lag bestod av 96or och 2 95or. God natt från ett regnigt Ytterby.

2009-10-06 @ 22:23:27
Postat av: BostonHelena

Helena: Tack! Det blir säkert frågor. ;-)



Lotta och Tobbe: Oj, tårarna kom på mig när jag läste det ni skrev. Verkligen rörande. Fabian har ännu inte visat tecken på hemlängtan, allt är ju så nytt och spānnande. Men jag är säker på att det kommer. Han ligger sjuk nu, antagligen (svin)influensan.

Visst ār det fantastiskt med Internet, så att vi kan hålla kontakten! Tyvārr har grannen spārrat sitt Internet nu så killarna kan inte spela online på ett tag (Det kan ta någon vecka att få Internet installerat. Men vi har våra iPhones.

Kram Helena.

Ps! Hālsa så gott. Ds!

2009-10-07 @ 06:01:07
URL: http://butterflymom71.blogg.se/
Postat av: Lilla Petra

Låter som ni kör samma tempo som innan....

Heee Ja Lite konstigt att spela xbox over the internet... hiii

Det är hårda 11 manna träningar för tillfället och matcher och Fabian är saknad! _Hoppas han hittar ett bra lag att träna med!



Krya på er!

Folke rapporterade om mathildas äventyr för K-o och ingrid!;)

2009-10-08 @ 14:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0